بهره مندی 260 نفر از ساکنان منطقه محروم سردشت دزفول از نعمت سواد

رئیس آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول گفت:از ابتدای امسال تاکنون 260 نفر از اهالی این منطقه محروم از آموزش های سوادآموزی بهره مند شدند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، محمدرحیم کریمی سهمیه امسال این منطقه را باسواد کردن 330 نفر در دوره انتقال،400 نفر در دوره سوم و 220 نفر در دوره تحکیم سوادآموزی عنوان کرد و افزود:از ابتدای امسال تاکنون سه دوره کلاس سوادآموزی در منطقه سردشت دزفول برگزار شده و 112 نفر در دوره انتقال،113 نفر در دوره سوادآموزی (سوم ابتدایی) و 35 نفر در دوره تحکیم سوادآموزی شرکت کردند.
رئیس آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول ادامه داد:پراکندگی دانش آموزی در این منطقه زیاد است بطوری که در برخی مناطق عشایری ناچار برای یک نفر نیز کلاس برگزار می شود لذا از دستگاه های اجرایی انتظار می رود در اجرای طرح ریشه کنی بی سوادی از این منطقه آموزش و پرورش را یاری کنند.
وی افزود:با وجود تلاش صورت گرفته و ورود خیرین همچنان در بخش های سردشت و شهیون دزفول مشکل کمبود زیرساخت های آموزشی مشهود است.
کریمی با اشاره به افتتاح 12 واحد آموزشی در سالهای اخیر در این مناطق محروم بیان داشت:هنوز زیر ساخت های آموزشی در برخی مناطق صعب العبور سردست و شهیون دزفول تامین نشده است و مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد بطوری همچنان برخی دانش آموزان برای رسیدن به کلاس درس روزانه باید بیش از هشت کیلومتر پیاده روی کنند لذا برای جلوگیری از ترک تحصیل این دانش آموزان مجبور شدیم به جای کشاندن دانش آموز به مدارس ، معلم را به مناطق دوردست اعزام کنیم .
کریمی اظهار کرد:در برخی مناطق مانند احمد فداله و دره کاید مدرسه راهنمایی وجود ندارد که امسال با پیگیری انجام شده قرار است یک مدرسه راهنمایی در این منطقه راه اندازی شود.
رئیس آموزش و پرورش منطقه سردشت دزفول در خصوص وضعیت دانش آموزان شهر حمزه دزفول نیز گفت:طبق بررسی انجام شده از بین 500 دانش آموز این شهر 300 نفر با مشکل یادگیری مواجه اند که نیاز است در این منطقه یک مدرسه استثنایی احداث شود که در صورت احداث این مدرسه،سازمان مدارس استثنایی کشور هزینه رفت و آمد دانش آموزان را پرداخت می کند.
وی تعداد مدارس بخش سردشت و شهیون دزفول را 130 واحد آموزشی عنوان کرد و گفت:با آغاز سال تحصیلی ششهزار و 500 دانش آموز راهی این مدارس می شوند که با توجه به وسعت یک هزار و 800 کیلومتری منطقه و همجواری با استان های لرستان و چهارمحال بختیاری رسیدگی به مشکلات این مدارس دشوار است.

/انتهای متن/

درج نظر