نشست زنان ايران و روسيه در مسکو گشايش يافت

نخستین دور گفت وگوی ایران و روسیه در حوزه زنان و خانواده به میزبانی بنیاد قداست مادری این کشور امروز (دوشنبه) در مسکو آغاز شد.

0

به گزارش ایرنا، در هم اندیشی دو روزه «تجارب ایران و روسیه در زمینه نقش زنان در حوزه های اجتماعی و فرهنگی» که با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه آغاز شد، اعضای هیات ایرانی از جمله نمایندگان ریاست جمهوری، وزارت کشور و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شرکت دارند.
برپایه برنامه اعلام شده، اعضای هیات ایرانی و شرکت کنندگان روسی ضمن ارائه مقاله و سخنرانی، مسائل مختلف این حوزه را بررسی می کنند.
هم افزایی زنان و خانواده در حوزه تربیت نسل آینده، استفاده از فرهنگ و سنن بومی و ملی، ارزش های دینی و همکاری های گسترده تر بین دو کشور در بخش های اجتماعی مرتبط بخشی از مباحث نشست است.
در این کنفرانس که با همکاری بنیاد قداست مادری روسیه و همکاری رایزنی فرهنگی سفارت ایران با حضور رضا ملکی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در تالار اجتماعی مسکو برگزار می شود، شخصیت های فعال زنان از جمله صدیقه حجازی مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاون دوما و رئیس کمسیون زنان و خانواده در شورای فدراسیون (سنا) روسیه شرکت دارند.
بازدید هیات ایرانی از دوما، دیدار با نمایندگان پارلمان روسیه و برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع زن و خانواده از دیگر برنامه های این همایش است.
ایران و روسیه افزون بر دارا بودن مناسبات گسترده عالی سیاسی دوجانبه و منطقه ای و اقتصادی رو به پیشرفت در بخش های اجتماعی، گفت گوی ادیان و همکاری های فرهنگی و همچنین روابط سازمان های مردم نهاد در حال گسترش تعامل هستند.

/انتهای متن/

درج نظر