شکل گیری کمیته ویژه در مازندران برای پیگیری به کارگیری زنان در پست های مدیریتی

استاندار مازندران گفت که کمیته ویژه ای در این استان برای پیگیری به کارگیری زنان در پست های مدیریتی شکل گرفته است .

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح روز یکشنبه در همایش بزرگ امید و اقتدار بانوان غرب مازندران در کلارآباد گفت : بهره گیری از توان زنان در حوزه مدیریتی از مطالبات جدی دولت دوازدهم از دستگاههای اجرایی کشور است.
وی افزود : دکتر روحانی در اولین گام ، بانوان را در حوزه امور حقوقی و دستیاری ریاست جمهوری به کار گرفتند و در جشنواره شهید رجایی هم تاکید کردند که در حوزه مدیریتی باید حدود 30 درصد ظرفیت ها با به کارگیری بانوان پر شود.
استاندار مازندران برای تحقق این مهم از مسئولان بویژه فرمانداران و شهرداران خواست تا از ظرفیت زنان در حوزه اداری استفاده کنتد و تاکید کرد : در قانون برنامه ششم توسعه نیز تاکید شده تا از جامعه 50 درصدی زنان در سطوح مختلف برای توسعه کشور استفاده شود.
وی با اشاره به ظرفیت های فراوان مازندران در حوزه مختلف از جمله گردشگری صنایع دستی و دیگر بخش ها ، گفت : زنان بدسرپرست و بی سرپرست در این استان هستند که با زحمات فراوان در این بخش ها برای تامین معیشت خانواده ها تلاش می کنند.
استاندار مازندران گفت : در قانون منشور حقوق شهروندی تاکید شده تا بدون تبعیض جنسیتی و به صورت عادلانه از این قشر استفاده شود.
در پایان این همایش از کتاب عملکرد اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران رونمایی شد و همچنین از بانوان برتر غرب مازندران در مشاغل مختلف تجلیل به عمل آمد.

/انتهای

درج نظر