بهره‌مندی یکهزار و 70 کودک زیر پنج سال از خدمات بهبود تغذیه کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تا کنون یکهزار و 70 کودک زیر پنج سال از خدمات بهبود تغذیه این نهاد بهره مند هستند و این تعداد در مدت مشابه 739 کودک بود که روند رو به رشدی را نشان می دهد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، هدایت صفری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکهزار و70 کودک دارای سوء تغذیه با همکاری علوم پزشکی شناسایی‌شده‌اند که خدمات بهبود تغذیه کودکان مشمول این طرح در قالب تهیه سبد غذایی موردنیاز این کودکان بصورت مستمر به آن‌ها ارائه می‌شود.
وی اظهار کرد: کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال دارای سوء تغذیه از خدمات کمیته امداد در بخش بهداشت و درمان است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و با هدف ارتقا سطح سلامت این گروه از جامعه هدف اجرا می‌شود.
صفری افزود: کمیته امداد ‌عنوان بزرگترین نهاد حمایتی کشور وظیفه رسیدگی به قشرهای نیازمند و دهک‌های پایین جامعه را بر عهده دارد و این نهاد در صدد کمک به رفع محرومیت از جامعه و بسترسازی برای توسعه کارهای خیرخواهانه در جامعه است.
وی اضافه کرد: ضریب حضور این نهاد در مناطق کم برخوردار، محروم و روستایی بسیار بالا بوده و شیب خدمات کمیته امداد به سمت مناطق محروم و روستایی و با هدف رفع محرومیت از این مناطق و کاهش آثار اجتماعی فقر در مناطق کم برخوردار است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: ضریب حضور این نهاد در مناطق کم برخوردار ، محروم و روستایی بسیار بالا است و شیب خدمات کمیته امداد به سمت مناطق محروم و روستایی باهدف رفع محرومیت از این مناطق و کاهش آثار اجتماعی فقر در مناطق کم برخوردار است.
وی ادامه داد: با اقدامات انجام گرفته ، بیش از هشت هزار و 200 نفر از خدمات بیمه‌ای کمیته امداد در سطح استان زنجان بهره‌مند هستند.
صفری افزود: خدمات درمانی ارائه‌ شده به خانواده‌های تحت حمایت مبتنی بر پزشک خانواده انجام می‌شود و این نهاد در بین سازمان‌های بیمه‌گر در کشور تنها نهادی است که طرح پزشک خانواده را باهدف کاهش بار مراجعات بیماران و رفع مشکلات درمانی آنها با تحقیقات تطبیقی به صورت موفق طراحی و اجرا می‌کند.
وی بیان کرد: به‌ منظور اجرای مناسب طرح پزشک خانواده و پوشش کامل خدمات درمانی موردنیاز جامعه هدف قرارداد همکاری با 92 مرکز درمانی ، بیمارستان ، کلینیک تخصصی و آزمایشگاه در سطح استان زنجان منعقدشده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: در کنار ارائه خدمات بهبود تغذیه به کودکان زیر پنج سال مشمول این طرح سنجش سلامت این کودکان در دوره‌های 6 ماهه توسط کارشناسان بهداشتی علوم پزشکی استان انجام‌شده و دستور غذایی موردنیاز آن‌ها تهیه و ارائه می‌شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: 153 بیمار فاقد توان حرکتی و سالمند و 768 بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات کمیته امداد در حوزه درمان بهره‌مند هستند و تلاش می‌ شود با زمینه‌سازی برای مشارکت خیران برای کمک به این گروه از جامعه هدف و هم‌افزایی آن با اعتبارات کمیته امداد نیازهای آنها را در بخش‌های مختلف رفع کرد.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار ، 17 هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.

/انتهای متن/

درج نظر