این 8 خوراکی مانع چین و چروک صورت می شود

دوست دارید مانع چین و چروک در صورت تان شوید چین و چروک های صورت تان رفع شود؟
رفع چین و چروک های صورت با خوردن این هشت ماده غذایی و پرهیز از دو ماده خوراکی دیگر که به آنها اشاره می کنیم، امکان پذیر می شود.

0

همه ما می خواهیم پوستی جوان و شاداب داشته باشیم, به همین دلیل در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با مواد خوراکی که برای جوانی پوست لازم هستند آشنا کنیم.

  • مرغ بی چربی و پاک شده:

 این دستور العمل را برای داشتن پوست جوان و شاداب در نظر بگیرید. گوشتی که چربی آن گرفته شده است مانند سینه مرغ، ماهی و نیز برخی حبوبات مثل لوبیا، حاوی پروتئین است. به هنگام هضم این مواد، بدن شما پروتئین را به آمینو اسید های لازم برای ساختن سلول های مورد نیاز تجزیه می کند.

داشتن مقدار کافی سلول سازنده، کار را برای ترمیم و نیز باز سازی سلول های پوست و کلاژنی که ساختار پوست است آسان تر می کند. همان طور که می دانید کلاژن، پروتئین محافظ پوست است.

باید توجه کرد هنگامی که بدن تان پروتئین کافی ندارد، می توانید کمی از پروتئین های بدون چربی را که در بالا به آنها اشاره شد، درهر وعده غذایی مصرف کنید.

  • سیر:این گیاه حاوی آنتی اکسیدان های محافظ پوست است که پلی فنول نام دارند و از پوست تان در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. رادیکال های آزاد در واقع مولکول های غیر ساکنی هستند که کلاژن را تجزیه می کنند.

بگذارید تا تکه های سیر به مدت 10 تا 15 دقیقه در مجاورت هوای خانه باشد (قبل از افزودن سیر به یک برنامه غذایی خاص خود و در واقع کمی صبر کنید تا سیر در این فاصله زمانی اثر خود را بگذارد)

سیر و سایر غذاهایی که حاوی پلی فنول هستند، مانع سرطان می شوند.

  • چای سبز:

ممکن است قهوه چین و چروک های صورت را با بالا بردن هورمون های استرس زا مانند آدرنالین و نورآدرنالین افزایش دهد، پس بهتر است چای سبز بنوشید. چای سبز حاوی پلی فنول است. چهار فنجان در روز چای سبز بنوشید.

البته در صورتی که بدن شما نسبت به کافئین حساس است، از ساعت 3 بعد از ظهر دیگر چای نخورید.

  • آب:

به هنگام مصرف مایعاتی مانند آب، درون بدن و از جمله غشای سلولی مقدار زیادی آب ذخیره می شود.آب به سلول های پوست کمک می کند تا مواد مغذی سالم را آسان تر جذب کنند و باعث نرمی و انعطاف پذیری غشاء پوست می شود یعنی اینکه پوست شاداب و صاف تر به نظر می رسد.

خوردن 8 لیوان آب در طول روز کافی است اما اگر ورزش می کنید و یا در مجاورت گرما قرار دارید، بایستی مقدار بیشتری آب بخورید.

  • آب شاتوت:

میوه هایی مانند شاتوت، بری، توت فرنگی، تمشک و بلوبری نسبت به سبزیجات و یا هر نوع میوه دیگری آنتی اکسیدان بیشتری دارند. این آنتی اکسیدان ها هستند که مانع چروک شدن پوست و پیری می شوند. خوردن این آبمیوه ها شده به مقدار یک فنجان در روز کافی است و یا می توان آنها را با ترکیبی از سایر میوه های دیگر که اسموتی نام دارند و یا همراه با سالاد مصرف کرد.

  • روغن زیتون:

 این روغن سالم حاوی اولئیک اسید است. اولئیک اسید، اسیدی چرب بوده و باعث صاف شدن و لطافت پوست می گردد. همچنین ویتامین E و پلی فنول روغن زیتون به جوانی پوست کمک می کند. برای جذب آنتی اکسیدان بیشتراز روغن زیتون خالص صد درصد استفاده کنید که بیشترین آنتی اکسیدان را دارد زیرا به خوبی تصفیه شده است.

از روغن زیتون برای طبخ غذا می توان استفاده کرد اما توجه کنید آن را بیش از حد گرم نکنید زیرا حرارت زیاد سبب از بین رفتن خاصیت التیام بخش روغن زیتون می شود.

  • ماهی سالمون:

 اسید های چرب امگا 3 موجود در ماهی سالمون علاوه بر اینکه برای سلامت قلب خوب هستند ، با جذب آب در غشای سلولی، به طراوت پوست نیز کمک می کنند. توصیه می شود که حد اقل 2 تا 4 اونس ماهی سالمون و یا ماهی ماکرل را هر هفته میل کنید.

ماهی سالمون منبع غذایی عالی ویتامین D به شمار می رود.

  • لوبیا:

تحقیقات انجام شده در استرالیا، سوئد و یونان نشان می دهد افرادی که مصرف بالایی از لوبیا قرمز، ماهی، سبزیجات و روغن زیتون دارند، از پوست صاف تری برخوردار بوده و در واقع چین و چروک های پوست شان کمتر است.

محققان می گویند:ترکیب چربی های تک و ساده اشباع شده با پروتئین و آنتی اکسیدان ها به مبارزه با پیری می پردازد. می توانید هفته ای یک بار با غذای خود لوبیا مصرف کنید و نیز سعی کنید بین 5 تا 6 نیمه فنجان در هر روز با غذای خود سبزیجات سرو کنید.


این دو خوراکی را نخورید

حال با دو ماده خوراکی که بهتر است از خوردن آن پرهیز کنید تا پوست شاداب تری داشته باشید، آشنا می شوید.

  • کنترل در مصرف کافئین:

به نظر عده ای از کارشناسان سلامتی و بهداشت مصرف قهوه می تواند از طریق افزایش هورمون های استرس زا مانند آدرنالین و نورآدرنالین، به بیشتر شدن چین و چروک پوست کمک کند.

  • پرهیز از مصرف شکر:

از همین لحظه تصمیم بگیرید کیک، آب نبات و شیرینی نخورید. تحقیقات زیادی ثابت کرده که مصرف غذا های پر شکر و شیرین و نوشابه های گازدار به کلاژن پوست آسیب می رساند؛  کلاژن که پروتئین محافظ پوست است.

/انتهای متن/

درج نظر