داعشی اگر به دست زنان کشته شود، به جهنم می رود

در مبارزه با گروه داعش زنان هم می توانند نقشی داشته باشند؟ زنان کوبانی اعتقاد دارند که زنان در برابر داعش نباید در خانه بنشینند تا فقط مردان از آنان دفاع کنند. تیری که زنان شلیک می کنند، بیش از تیر مردان داعشی ها را می ترساند چون آنها بر این اعتقادند که اگر به دست زنان کشته شوند، به جای بهشت به جهنم می روند!

0

روز هشتم شهریور، در تقویم کشور ما روز “مبارزه با تروریسم” نام دارد، چون مصادف است با سالروز  بمب گذاری در دفتر نخست وزیری در سال های اول انقلاب که باعث شهادت مقامات اجرایی اول و دوم کشور محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر شد.  از آن روزها تا امروز  تروریسم در کشور ما و در جهان هر روز به شکلی و همیشه هم با قدرت به کار ایجاد ناامنی و وحشت  پرداخته است.


قدرتمندترین گروه تروریستی منطقه

ترور شخصیت ها و مردم توسط گروه های تروریستی که معمولا هم مزدورند و عوامل قدرت های بزرگ،  همیشه راهی برای رسیدن این قدرت ها به هدف های شان بوده است.

 بزرگترین گروه تروریستی که امروزه جهان را تهدید می کند، گروه تکفیری داعش است. چند سالی است که  این گروه با هدف تشکیل خلافت اسلامی و اجرای شریعت در منطقه ما مخصوصا کشورهای عراق و سوریه دست به عملیات زده است . شگرد این گروه کشتار مردم بی دفاع و آواره کردن شمار دیگر از مردم قسمت هایی از آن را به تسخیر خود درآوردند و طولی نکشید که توانمندی این گروه تروریستی با توجه به حمایت های گسترده برخی کشورهای منطقه ای به طور چشمگیری افزایش یافت تا در طی چند ماه به یکی از مهمترین و قدرتمندترین گروه های مسلح در سوریه تبدیل شود. در مقابل این حمایت ها از داعش بودند مردان و زنان دلاوری که برای از بردن داعش به مبارزه با آن پرداختند. مطابق با  اطلاعات  سیاستمداران  سوریه  هم اکنون  حدود 40 درصد مبارزان داوطلب  که با  داعشی ها می جنگند، زنان هستند.


شیرزنان کوپانی

از جمله زنانی که دوشادوش مردانشان اسلحه به دست گرفتند و از شهرشان در مقابل حمله گروه داعش دفاع کردند، زنان شهر کوبانی سوریه بودند که تاکنون نقش فعالی در دفاع از شهرشان داشته اند.

 میسا عبدو از فعالان در زمینه های اجتماعی و سیاسی در کوبانی از جمله همین زنان است که در کنار فرمانده ارشد محمود برخدان فرماندهی یگان های کردی مبارزه با داعش را برعهده داشت. او ابتدا به یگان های ویژه حمایت از کردها ملحق شد و در کنار برادران و خویشاوندانش در خط مقدم به مبارزه علیه داعش پرداخت.

میسا عبدو اعتقاد دارد که زنان در برابر داعش نباید در خانه بنشینند  فقط مردان از آنان دفاع کنند، تیری که زنان شلیک می کنند، بیش از تیر مردان داعشی ها را می ترساند چرا که آنها بر این اعتقادند که اگر به دست زنان کشته شوند، به جای بهشت به جهنم می روند.


ابوبکر بغدادی بارها ام هنادی را تهدید کرده است

از زنان مبارز که داعش بارها سعی در ترورش داشته است، ام هنادی معروف به وحیده محمد است. این زنِ 39 سالۀ عراقی، در حال حاضر فرماندهی یکی از گردان های بسیج را به عهده دارد که 70 مردِ بسیجی در آن مبارزه می کنند. گردان هنادی، در منطقه الشرقاط در جنوب موصل، به مبارزه با داعش مشغول است. ام هنادی مبارزات خود علیه تروریسم را با نیروهای امنیتی عراق علیه القاعده که بعدا تبدیل به داعش شد، آغاز کرد. جسارت این بانوی عراقی در نبرد با نیروهای داعش چنان برای آنها گران تمام شد که سرکرده آنان ابوبکر بغدادی بارها ام هنادی را تهدید کرد تا دست از تلاش هایش بر ضد آنها بردارد. با وجود این او به مبارزاتش برعلیه آنها ادامه داد و همین باعث شد بارها سعی کردند با بمب گذاری در منزل و بیرون از منزلش او را ترور کنند.

ام هنادی علاوه بر زخم هایی که خود از مبارزه با داعش دارد، پدر و سه برادر و همسرش هم به دست گروهک داعش به شهادت رسیده اند. اما هیچ‌کدام از این‌ها مانع مبارزه وی نشده و او همچنان مصمم به دفاع از عراق و مقدسات اسلامی آن ادامه می‌دهد.


زنان کرد ایزدی از داعش نمی ترسند

از جمله زنان دیگری که در مقابل داعش قد علم کردند، زنان و دختران کرد ایزدی است. از آغاز حمله داعش به عراق و سوریه زنان و دختران کرد که پیش از این در پادگان های نیروهای پیشمرگه تحت آموزش های نظامی قرار گرفته‌اند در نقاط مختلف عملیاتی در کنار مردان با داعش می‌جنگند. این اقدام زنان ایزدی در حالی صورت می گیرد که داعش از ابتدای انجام عملیات تروریستی در عراق بیش از هراز ایزدی را به قتل رسانده و علاوه بر اسیر و آواره کردن آن‌ها، زنان شان را به عنوان برده به فروش رسانده است.

پایگاه های نظامی کردستان عراق درموصل جایی است که دختران داوطلب جنگ با داعش در آنجا آموزش می بینند. در این پادگان دختران کرد عبور از مناطق صعب العبور، نفوذ به مواضع دشمن، کسب اطلاعات از نیروهای دشمن، نصب کمین و همچنین استفاده از انواع مختلف سلاح ها نظیر خمپاره اندازها و رگبارها را یاد می گیرند و پس از سپری کردن دوره آموزشی در قالب واحد پیشمرگه زنان کرد به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

منابع:

http://jomhornews.com/doc/news/fa/

http://iranianuk.com/

http://www.valiasr-aj.com

/انتهای متن/

درج نظر