دختر همسرم از اموالم ارث می برد؟

پرسش از شما، پاسخ از مشاور حقوقی

ازدواج با خانمی که از ازدواج قبلی اش فرزندی دارد،ممکن است باعث مشکلاتی مثل ارث و … برای فرد شود؟ مشاور حقوقی به دخت دکتر فرزانه اژدری به سوال یکی از کاربران در همین رابطه پاسخ داده است.

0

سوال:

سلام

پسری هستم 34 ساله می خواهم با زنی ازدواج کنم که از شوهرش جدا شده و دارای یک دختر هفت ساله است.

سوالم این است که اگر او شفاهی تعهد می کند که دخترش کاری به زندگی ما نداره و پیش پدرو مادرش هست تا وقتی من نخواهم، کافی است؟

آیا از نظر قانونی اگر تعهدی داده شود من می توانم بدون اینکه دختر او در زندگی ما باشد، با او ازدواج کنم و آیا در آینده مسئله ارث پیش نمی آید و میراثی از من به دختر تعلق نمی گیرد؟

با تشکر از شما.

 

پاسخ:

ازدواج با خانمی که قبلا ازدواج کرده ودختر هفت ساله ای دارد، تبعاتی دارد که زوج متقاضی ازدواج باید از قبل بداند و واقعیت ها را در این زمینه بپذیرد .

دختر هفت ساله این خانم اگر دارای پدر خوب ومهربانی بود، باید نزد پدر نگهداری می شد؛  چون فقط تا هفت سال حضانتش با مادر بوده است ولی  بنا به هر دلیلی این مادر قبول کرده که دخترش بعد از هفت ویا همیشه نزد خودش بماند .

با این شرایط باید این فرزند بیش مادر بماند وبا ایشان زندگی کند و هیچ تعهدی این حق  را از این دختر نمی تواند بگیرد که کنار مادرش نباشد؛ چون در این صورت هم هم پدر را از دست داده و هم مادر را .

بنابراین زوج باید این مطلب را قبل از ازدواج برای خود حل کند، هرچند زوجه بگوید ویا تعهد دهد که دخترش را از زندگی مشترک جدیدش خارج کند .

البته این مادر جوان حق ازدواج وتشکیل زندگی مشترک رادارد.

ولی باید بتواند توازنی ایجاد کند و شرایط بعد از ازدواج با  واقع بینی مدیریت کند.

وجود این دختر اصلا مخل زندگی مشترک نیست اگر منطقی حضورش را بپذیرید.

این دختر از پدر خودش که نام خانوادگی از اودارد و نامش در شناسنامه او ثبت وظبط شده می برو واز مادرش ولی از شما ارث نمی برد .

وکلا زندگی او مستقل از شماست ولی شما می توانید جای خالی پدر را برای او پر کنید وحضور او را در کنارتان بپذیرید که بسیار کار خدا پسندانه ای است .

بعد از ازدواج شما ومادر او با شما وفرزندان مشترک شما ومادرش محرم خواهد شد ومی تواند زیر سایه حضور شما  از محبت هر دوی شما بهرمند شود.

انشالله خوشبخت وعاقبت بخیر باشید .

/انتهای متن/

درج نظر