برای درمان کبد چرب چه کار کنیم؟

کبد یکی از مهم ترین عضو های بدن ما است، در قسمت قبل ما به بررسی علائم سلامت و بیماری این عضو مهم پرداختیم. این بار قصد داریم به سراغ رایج ترین بیماری کبدی یعنی کبد چرب می رویم.

0

متاسفانه بیماری کبد چرب در حال حاضر در کشور ما ، به شدت رو به افزایش است. در طب سنتی ایران این بیماری به عنوان یکی از بیماری های پیش زمینه در ایجاد سیروز کبدی و سرطان  کبد شناخته می شود. خوشبختانه  درمان بیماری کبد چرب تا قبل از بروز بیماری سیروز کبدی یا دیگر بیماری های سخت کبد، بسیار آسان است.

 

کبد چرب چیست؟

کبد چرب واژه کلی برای اشاره به جمع شدن چربی در کبد است. البته وجود چربی در کبد، طبیعی می ‌باشد، اما اگر این میزان از چربی بیشتر از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کل کبد شود، فرد به بیماری کبد چرب دچار شده است.

کبد چرب یک بیماری درمان پذیر است ولی بعضی اوقات می‌تواند باعث اثرات و عوارض خطرناکی شود. کبد چرب معمولا نشانه و علامتی ندارد و باعث آسیبی همیشگی و برگشت نا پذیر نمی‌ شود.


نسخه هایی برای درمان کبد چرب

بیشتر  درمان ها  در طب اسلامی عبارت است از نسخه های دفع و علاج سوء مزاج های کبدی. خلط غالب در بیماری کبد چرب ترکیبی از صفرا و بلغم غیر طبیعی است که کبد را از تجزیه اخلاط کبدی که حاصل ورود شیره غذاهای معدی است، باز می دارد. یک نسخه کلی برای درمان کبد چرب وجود دارد   که می تواند سوء مزاج ترکیبی عامل بیماری را از بین ببرد. خوشبختانه این نسخه ظرف مدت کوتاهی نتیجه چشمگیری به بار می آورد و ادامه عمل به آن ، بیماری را بکلی ریشه کن می کند:

  • پیاده روی کردن
  • خوردن سرکنگبین در هنگام شب (40 تا 120 روز)
  • انجام حجامت عام (دو مرحله)
  • اگر چربی کبد پیشرفته باشد حجامت روی کبد انجام می شود.
  • در صورتی که دلیل بروز بیماری کبد چرب، مصرف مشروبات الکلی باشد باید فرد بیمار سرکنگبین عنصلی بخورد این دارو هم فرح بخش است و هم سودا زدای مغز. چون سرکنگبین معمولی در این بیماری نمی تواند نفوذ کند پس از این نوع سرکنگبین استفاده می کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر