کسب مدال نقره المپیاد اختراعات جهانی کره جنوبی توسط دانش‌آموز هرمزگانی

مبینا وطن‌خواه دانش‌آموز هرمزگانی با اختراع «سیستم هوشمند تشخیص نشتی سیالات و آب»، مدال نقره المپیاد اختراعات جهانی کره جنوبی را کسب کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مبینا وطن‌‌خواه عضو فعال پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ناحیه یک بندرعباسب با اختراع «سیستم هوشمند تشخیص نشتی سیالات و آب» موفق به کسب مدال نقره المپیاد اختراعات جهانی کره جنوبی شد.

این مبتکر 15 ساله پیش از این هم در نمایشگاه 2017 اختراعات سوئیس که در فروردین ماه 96 برگزار شد، مدال برنز اختراع دستگاه تشخیص نشتی سیالات را کسب کرد و در کشورهای تایوان و هنگ کنگ هم برای هرمزگان افتخارآفرینی داشت.

المپیاد اختراعات جهانی کره جنوبی در زمینه رفع و کنترل مشکل جهانی آب و ریزگردهای شرق آسیا با حضور 400 مبتکر و مخترع در رده سنی دانش‌آموزی و دانشجویی از 20 تا 22 مرداد (11 تا 13 آگوست) به میزبانی شهر هاوسانگ برگزار شد.

در این دوره از المپیاد، تیم‌های خلاق و نوآور دانشجویی از دانشگاه‌های دانگوگ، میونگی، هانیانگ و پوهانگ کره جنوبی به همراه مخترعان جوان از کشورهای ایران، روسیه، آمریکا، مولداوی، سریلانکا، تایلند و چند کشور دیگر، به ارائه راهکارهای نوین و خلاقانه خود در زمینه رفع و کنترل مشکل جهانی آب و ریز گردهای شرق آسیا پرداختند.

/انتهای متن/

درج نظر