اگر 10 روز شکر نخورید

اتفاقات عجیب و جالبی برای شما و سلامتی تان روی می دهد در صورتی که به مدت 10 روز شکر را از برنامه غذایی خود حذف کنید. در عوض مخصوصا خانم ها می توانند چهار ماده غذایی مفید را بجای شکر مصرف کنند.

0

اخیرا مطالعه ای در مورد چاقی مفرط منتشر شده که در مورد 43 کودک چاق صورت گرفته است؛ کودکانی که به مشکلات مزمن سوخت و ساز مانند فشار خون بالا مبتلا هستند .

محققان به مدت 9 روز برنامه غذایی این کودکان چاق را تغییر دادند و در واقع اسنک، میان وعده های غذایی و نوشیدنی هایی به کودکان دادند که از مقدار کالری مشابه با مواد غذایی قبلی برخوردار بودند اما با این تفاوت که میزان قند کمتری داشتند.

برای مثال به جای ماست شیرین، کیک و سریال های غذایی، به این بچه ها نان کماج، هات داگ، پیتزا و میوه دادند.

به گفته دکتر رابرت لوستیگ،نویسنده و متخصص غدد درون ریز نتایج  بسیار چشمگیر بودند.

اگر چه این کودکان همان مقدار کالری را مصرف می کردند، فقط شکر اضافی نمی خوردند آن هم به کمک برنامه غذایی مناسب و این در حالی بود که وضعیت جسمی و شرایط سوخت و ساز آنها پیشرفت کرده بود.

در نتیجه این تغییرات در رژیم غذایی، فشار خون این کودکان کم شد، کلسترول بد شان کاهش یافت، کار کبد درآنها  بهتر کار شد و در نتیجه میزان قند خون و انسولین در بدن شان کاهش یافت.

علاوه بر آن، این آزمایش به گونه ای برنامه ریزی شده بود که به محض آنکه بچه ها وزن زیادی کم می کردند، به آنها غذای بیشتری داده می شد و در واقع هدف این آزمایش تمرکز بر حفظ وزن هم بود.

بچه ها به محققان گفتند که آنها  به وسیله این رژیم غذایی کاهش شکر احساس سیری بیشتری می کردند.

دکتر لوستیگ این تحقیق را بهترین مدرک می داند تا نشان دهد که اثرات منفی شکر تنها افزایش کالری ها و یا چاقی مفرط نیست. این مطالعه به طور قاطعانه ثابت می کند که شکر از لحاظ متابولیسمی مضر است اما نه به خاطر کالری ها،  بلکه شکر از لحاظ متابولیسمی مضر است زیرا شکر است.

به گفته دکتر لوستیگ زمانی که شما درون بشقاب خود غذا می کشید، باید توجه کنید که چه مقدار مواد غذایی شیرین مصرف می کنید، زیرا کالری شکر برای بدن در صورتی که زیاده از حد باشد، مضر است.

چهار ماده خوراکی که خانم ها باید آن را بجای مصرف خوراکی های شیرین باید در وعده های غذایی خود بگنجانند.

1-آووکادو:

 آووکادو، حاوی چربی های غیر اشباع شده ساده، آنتی اکسیدان ها و بتا کاروتن است که به قدرت حافظه کمک می کند، کلسترول بد را پایین می آورد، کلسترول خوب را افزایش می دهد و از ناراحتی های قلبی هم جلوگیری می کند. مصرف روزانه روغن این میوه که توسط متخصصان توصیه شده است،  بین 60 تا 65 گرم است و از آنجا که وزن یک آووکادو حدودا 60 گرم است و 322 کالری دارد، روزی نصف آووکادو برای خوردن کافی است.

2-آجیل و تخمه:

بادام، مویز، گردو، تخمه آفتابگردان، بادام زمینی و روغن هایی که از آنها به دست می آید، حدود 160 تا 190 کالری در هر اونس  یا 210 کالری در هر دو قاشق غذا خوری دارد. شاید مصرف این خوراکی ها کالری را افزایش دهد اما آجیل معمولا شامل پروتئین ماهیچه ساز بدن، چربی سالم برای قلب، فیبر، ویتامین E، منیزیم، روی، فولیت اسید و پتاسیم است.

البته از زیاده روی در خوردن این مواد خوراکی هم باید پرهیز کرد. ضمنا می توان آنها را همراه با سالاد و یا سریال های غذایی مصرف کرد.

3- روغن زیتون:

روغن زیتون را فراموش نکنید؛ زیرا برای سالاد و دسر و نیز پختن غذا مناسب است. روغن زیتون در غذاهای مدیترانه ای مصرف می شود. روغن زیتون یک چربی غیر اشباع شده ساده است که  ریسک سکته قلبی را کاهش می دهد و نیز تا حدودی مانع بروز انواعی از سرطان ها می شود، خاصیت ضد تورم دارد، برای استخوان مفید بوده و به قدرت حافظه کمک می کند. یک قاشق غذا خوری روغن زیتون خالص شامل 120 کالری است.

4- سیب زمینی:

سیب زمینی هیدرات کربن دارد. در مصرف شام خود خوردن سیب زمینی آب پز را فراموش نکنید.

یک سیب زمینی متوسط 161 کالری دارد و آهن، پتاسیم و فیبر به بدن تان می رساند. می توانید همراه با سیب زمینی، کره، ماست چکیده، نمک، روغن زیتون، نان بیکن(نوعی نان گرد کوچک فانتزی) وپنیر مصرف کنید.

 

/انتهای متن/

درج نظر