کاهش ۱۳درصدی مرگ نوزادان با تغذیه با شیر مادر

رییس کمیته شیرمادرگفت: اگر نوزادان در ساعات اولیه تولد باشیرمادر تغذیه شود ۲۳.۴درصد مرگ و میر آنها کم می شود که این معادل احیای نفس است.

0
به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری دانا، دکتر سید علیرضا مرندی رییس کمیته کشوری شیر مادر در مراسم بزرگداشت شیر مادر گفت: در مطالعاتی که انجام شده شیرمادر ۱۳درصد از مرگ و میر کودکان زیر یکسال را کم می کند .
 
وی افزود: سوءتغذیه ۳۵درصد از کودکان را از پای در می آورد که عمده ای آن مربوط به تغذیه با شیر مادر است که این آمار مربوط به کودکان زیر ۵سال است.
 
مرندی اظهارداشت: اگر نوزاد در ساعات اولیه تولد با شیر مادر تغذیه شود ۲۳.۴درصد مرگ و میر آنها کم می شود که این معادل احیای نفس است. 
 
وی تصریح کرد: هر چه تعداد هفته ها و ماههایی که کودک از شیرمادر تغذیه کرده بیشتر باشد اوج سلامت آنها نیز بیشتر است.
 
مرندی همچنین افزود: در سال ۲۰۰۹ اکادمی کودکان امریکا اقدامات و اموزش مادر و کارکنان بیمارستان را تعیین کرده و تغذیه با شیر مادر در ساعات اولیه تولد از اولویت های ان طرح است که هم اکنون در امریکا در حال انجام است.انها تلاش دارند نوزادان نارس فقط از شیر مادر تغذیه کرده از شیر خشک استفاده نکنند.زیرا شیرمادر برای نوزادان نارس حیاتی تر است.
 
رییس کمیته کشوری شیرمادر تاکید کرد: فقط در یک مورد شیرمادر برای کودک ممنوع است آنها هم زمانی است که نوزاد مبتلا به گالاکتوز باشد.
 
وی در اخر افزود:  استفاده حداقلی از پستانک جز ده اقدام لازم و اولیه است و فقط در زمانی که کودک احساس درد و ناراحتی می کند و دادن پستان مادر به او مقدور نباشد،باید از پستانک استفاده کرد.

 

/انتهای متن/

درج نظر