120سال عمر می کنیم اگر…

تغذیه در سلامت جسم و روح تأثیر دارد. پس از این هفته هر دوشنبه مطالبی در این زمینه داریم. متخصصین تغذیه در این قسمت به ما کمک می کنند. شما هم می توانید نکته های خوبی اگر دارید، برای این قسمت بفرستید.

2

سرویس سلامت به دخت/

خنديدن، بخشيدن، فراموش كردن سه عامل مهم براي سلامت روح و روان است.

سلامتي بزرگ‌ترين نعمتي است كه خداوند متعال به ما داده كرده است .برای سلامتی تغذیه مناسب لازم است. ما دو نوع تغذيه داريم: تغذيه جسم، تغذيه روح.   تغذيه جسم نياز به همان پنج ماده غذايي شامل پروتئين‌ها، كربوهيدرات‌ها، چربي‌ها، ويتامين‌ها و املاح است. تغذيه روح هم وابسته به پنج فاكتور است كه شامل هدف‌دار بودن، اعتماد داشتن به ديگر انسان‌ها، اعتقاد، عشق و اراده است.

ما  غالبا به حفظ سلامتی جسم توجه کافی نداریم. ما بايد به‌طور قطع به عمر 120سال برسيم و تنها راه آن حفاظت از سلامت بدن است.متأسفانه در ایران ،مردم خوب غذا مي‌خورند، اما غلط. به طور مثال: اگر آب برنج آبكشي‌شده را به آزمايشگاه بفرستيد، مي‌بينيد كه سرشار از ويتامين ب1 است که در برنج های آبکشی شده این ویتامین دور ریخته می شود.یا تمام املاح و نياز بدن در پوست گندم است كه اين پوست جداسازي شده و در اختيار مرغ‌هاي خوشبخت قرار داده مي‌شود. سبوس، بدن‌مان را چربي‌زدايي مي‌كند. اگر مردم بدانند سبوس در زندگي روزمره چه خاصيتي دارد، هرگز اين برخورد را با اين ماده حياتي نخواهند داشت.  سبوس چربي‌هاي اضافي را همراه صفرا مي‌گيرد و از سيستم گوارش جدا مي‌كند. صفرا را به جاي اول خود بازمي‌گرداند و چربي را دفع مي‌كند.سبوس بخوريد و بعد از سه هفته به آزمايشگاه برويد. خواهيد ديد كه كلسترول شما چقدر پايين آمده است. سبوس را از نانوايي‌ها تهيه كنيد و هر صبح در يك ليوان شير حل كرده مصرف كنيد.

  بهترين سبوس در پوست سيب است كه سرشار از پكتين است و اجازه نمي‌دهد علاوه بر چربي، املاح خطرناك مثل سرب و جيوه در بدن باقي بماند.

یک پژوهشگر تغذيه مي‌گويد:مردم ايران نياز بدن را نمي‌دانند و با غذا فقط شكم را پر مي‌كنند.

اگر بدانيد بدن‌تان به چه منابع تغذيه‌اي نياز دارد و آن را براي سلول‌هاي بدن تهيه كنيد، تمام سلول‌ها از شما ممنون مي‌شوند..

بايد بيشتر از ميوه‌جات و سبزيجات استفاده كنيم و از گوشت فاصله بگيريم.گوشت در تغذيه جهاني روز به روز بيشتر محكوم مي‌شود. تمام دنيا به گياه‌ خواري برگشته است. مشکل مهم که سلامتی را به خطر می اندازد، چاقی است . بعضی ها می پرسند، چرا بعد از رژیم  چاقتر می شوند وچطور چربي‌هايي كه به ظاهر آب مي‌شوند و بدن را ترك مي‌كنند، دوباره برمي‌گردند و فرد را چاق مي‌كنند؟جواب این است:چون چربي‌ها در سلول‌هاي آ. دي. فسفته جمع مي‌شوند. زماني كه اين سلول‌ها از چربي‌ تخليه مي‌شوند، بدن شروع مي‌كند به تكثير اين سلول‌ها و يك ميليون سلول تبديل به 10 ميليون مي‌شود. اين انبارهاي جديد صبر مي‌كنند تا غذاي جديد وارد بدن شود. با ورود غذا سلول‌ها چند برابر شده، غذا را دريافت كرده و فرد را از اول هم بيشتر چاق مي‌كنند.توصیه اکید می کنیم که  “:كم بخورید تا لاغر شويد.”

متخصصان تغذیه می گویند: “اگر مي‌خواهيد 120 سال عمر كنيد و سالم بمانيد، شب‌ها غذاي پختني نخوريد. پنج عضو بدن هرگز نمي‌خوابند: مغز، قلب، ريه، كبد، كليه‌ها.سعي كنيد ساعت شش عصر به بعد چيزي نخوريد. عصرانه بخوريد. وعده غذايي سنگين براي شام باعث مي‌شود قلب با فشار بيشتري خون را پمپاژ كند و اعضايي كه در طول شب بايد استراحت كنند مجبور به كار باشند.”

 /اتنهای متن/

نمایش نظرات (2)