با این 7 قرار همه روزها، روز دختران می شود

راستی فکرش را بکن که چه قدر قشنگ می شود با هم قرار بگذاریم و اسم قرارمان را هم بگذاریم:
“عادت های دخترانه را جدی بگیریم” و سعی کنیم از این روز دختر و تا سال آینده همین موقع دنیا را برای خودمان و به دست خودمان خواستنی تر کنیم. شما هم هستید؟

0

این روزها، حال و هوای تقویم، خوب دخترانه است. همه ما می دانیم روزهایی که ما دختران دوست شان داشته باشیم، روزهایی است که در آنها حس خوب و حال خوب را تجربه کنیم و که اگر این اتفاق بیافتد همه آن روزها هم روز دختران می شود.

همیشه روزهای خوب و خاص می تواند بهانه های خوب باشد برای خوب شدن، برای تغییردادن در عادت های ریز و درشت زندگی مان.

همیشه ایام خاص مثل اسم شان خاص اند و همین روزها و ایام خاص جان می دهند برای اینکه یک بار دیگر دفترچه یادداشت زندگی ما ن رو از سر بنویسم،

این روزها همه جا حرف از دخترهاست، پای دختران و حرف های دختران جدای از فضای مجازی، که این روزها غوغا کرده است، در فضای حقیقی هم باز شده است؛ حتی فرنگیس خانم به بهانه همین روز، چوب حراج به روسری های رنگارنگش زده است و همان خانه فرهنگ ابتدای خیابان هم شاعرانه ای دخترانه به پا کرده است تا شاعران بیایند و شعر بخوانند.

می بینید؟ این روزها همه جا فضا کلی دخترانه شده است و سایت به دخت  هم که هم اسمش و هم رسمش دخترانه است، البته کارها و تلاش هایی کرده تا بیشتر از همه در دخترانه شدن این روزها سهیم باشد.

اما برای این که از حالا تا سال دیگر و روز دختر دیگر، همه روزها را روز دختران کنیم، یک طرح داریم برای خود شما دختران.

 حالا که جمع مان جمع شده، بد نیست که این قاب اینترنتی به دخت بهانه ای باشد برای گذاشتن قرارهایی که حال مان را خوب و هر روزمان را روز دختران کند.

راستی فکرش را بکن که چه قدر قشنگ می شود با هم قرار بگذاریم و اسم قرارمان را هم بگذاریم: “عادت های دخترانه را جدی بگیریم” و سعی کنیم از این روز دختر و تا سال آینده همین موقع دنیا را برای خودمان و به دست خودمان خواستنی تر کنیم:

 
قرار اول: شکر گزاری

شکر گزار بودن یک عادت خوب است، یک عادت خوب که با خودش دوستی ها به همراه دارد و دلنشین ترین ثمره آن دوستی ما با خدا و با خودمان است. شکر گزار بودن زمینه ساز این است که مانع هایی که این زندگی شلوغ روزمره بین ما و خدا قرار داده است، برداشته شود و همین شکرگزاری و نردیک شدن قدم به قدم مان به خدا، نه تنها یک عادت خوب است بلکه همراه خودش یک دنیا احساسات خوب و مثبت به زندگی دارد.

 شکر گزاری اولین قرار دخترانه ماست، بد نیست که آن را به عادت تبدیل کنیم.


قرار دوم: سلامت و مراقبت

همه ما می دانیم که حتی یک سر درد جزئی کوچک چه قدر می تواند در تبدیل یک روز خوب به یک روز بد یا یک لحظه خوب به یک لحظه بد موثر باشد. یکی از کارهایی که فکر می کنم گنجاندن آن در قرار دخترانه ما بد نباشد، این است که همیشه و همه جا مراقب سلامتی و داشتن سبک زندگی سالم باشیم.

 سلامتی یکی از مهمترین فاکتورهای خوشحالی است، سلامتی یک تاج است و ما می توانیم داشتن و بر سر گذاشتن آن را انتخاب کنیم.

 در واقع انتخاب با ماست می توانیم عادت کنیم که در روزهای مان برای زندگی سالم داشتن قدم برداریم تا سالم بمانیم.


قرار سوم: کتاب بخوانیم

خیلی از ما این روزها کتاب خواندن شده است یکی از فراموشکاری های روزانه ما ن. خیلی وقت ها یادمان می رود که کتاب خواندن می تواند از ما، زندگی و روزهای زندگی مان چیز بهتری بسازد. هر کاری داریم، هر جا هستیم، بهترین هدیه به خودمان این است که هر روز خودمان را به یک نشست صمیمانه با کتاب هایمان دعوت کنیم. این نشست صمیمانه می تواند بشود عادت هر روز زندگی مان؛ عادتی که آخرش به دانایی و احساس خوب و حال بهتر ختم می شود.


قرار چهارم: با طبیعت آشتی کنیم

یادم است دوستی داشتم که گاهی احساس می کردم که با گلدان های گوشه اتاقش حرف می زند، حالش که خوب بود انگار گلدان های شمعدانی گوشه اتاقش هم قد بلندتر و شادابتر بودند.

داشتن یک گلدان کوچک گوشه اتاق خواب مان یعنی اینکه خودمان را به داشتن یک همراه صمیمی دعوت کرده ایم. دوستی با گلها و گیاهان و یا حتی قدم زدن در دل طبیعت یک نتیجه خوشایند دارد؛ شاید باورتان نشود اما طبیعت سخاوتمند است و ما را نیز در رویش خود سهیم می کند، دوستی و آشتی با طبیعت می تواند یک قرار دوست داشتنی برای داشتن روزهای دوست داشتنی تر باشد؛ قراری که اگر بشود عادت هر روز و همه وقت ما، نتیجه اش برای خودمان، زندگی مان و داشتن روزهای رنگی و شاداب خوب است.


قرار پنجم: منظم باشیم

اگر به چیزهایی که آفریده خداوند است نگاه کنیم، اگر یک نگاه کمی دقیق‌تر حتی به همین روزها و توالی آمدن و رفتن شان بیندازیم، اولین چیزی که می‌بینیم و می‌فهمیم واقعیت نظم است.

 معلمی داشتم که خیلی منظم بود، وقتی برای آخرین بار سر آخرین کلاس او نشستم، او مثل هرسال توصیه آخر را کرد:

“بچه منظم باشید، نظم مسیر ثابت رشد و موفقیت و آرامش است.”

شما تا به ‌حال این واقعیت را در زندگی ‌تان احساس کرده‌اید؟

بد نیست که منظم بودن را هم به‌قرار های دخترانه ‌مان اضافه کنیم و تصمیم بگیریم که زندگی مان منظم بشود، یکی از عادت‌ های زندگی ‌مان، عادتی که همه می ‌دانند و همه می گویند که برایمان روزها و لحظاتی آرام را می‌سازد.

 

قرار ششم: یک روز فقط و فقط در فضای حقیقی

دیروز داشتم با خودم فکر می‌کردم اگر بخواهم یک تحول درست‌وحسابی در زندگی‌ام ایجاد کنم، قبل از هر کاری باید یک‌کم در نوع زندگی مجازی خودم تجدیدنظر کنم، فکر می‌کنم بد نباشد که اصلاً در هفته یک روز را بگذاریم روز بدون فضای مجازی، فکر می‌کنم در این روز بشود کلی کار عقب‌ افتاده را سروسامان داد و کلی وقت را با پدر، مادر، خواهر و یا دوستان گذراند، فکر می‌کنم این قرار می ‌تواند یک قرار سازنده باشد، سازنده ازاین‌جهت که هم روز ما را می‌سازد و هم رابطه ‌های مان را محکم می‌کنید، اگر موافقید این قرار دخترانه را هم در لیست عادت‌ های مان قرار دهیم.

 

قرار هفتم: شهروندی مسئول باشیم

برای ما حتی فکر اینکه در یکجا به‌تنهایی زندگی کنیم سخت است، همه ما آدم‌ها ذاتاً در جامعه بودن و قرار داشتم در میان آدم‌ها را دوست داریم، اما بد نیست که حالا که این میل شدید به بودن وزندگی کردن با آدم‌ها در ما وجود دارد ما با خودمان یک قرار بگذاریم و یا حتی این قرار خودمانی را به یک عادت تبدیل کنیم، چه قراری؟ همه ما میدانیم که یک جامعه در صورت داشتن شهروندانی مسئول به‌جای بهتری برای زندگی تبدیل می‌شود، پس بد نیست که ما هم در این بهتر شدن نقشی داشته باشیم نظرتان درباره شهروند مسئول بودن چیست؟ این قرار را به لیست قرارها و عادت‌هایتان اضافه می‌کنید؟

شاید به نظرتان کم باشد اما به نظرم اگر سال دیگر، روز دختر برسد و ما در دفترچه عادت ‌های مان هفت تیک پررنگ داشته باشیم، خیلی خوب است.

ما را از پیشرفت‌ ها و عادت‌ های تان مطلع کنید؟

/انتهای متن/

درج نظر