جایزه جهانی گوهرشاد برای بانوی جراح محلاتی

دکتر لعبت گرانپایه پزشک محلاتی به پاس اقدامات خیرخواهانه خود جایزه جهانی گوهرشاد را به خود اختصاص داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از صدا و سیما، لعبت گرانپایه فرهیخته داخلی و متخصص جراح عمومی است که به عنوان عضو هیأت علمی و استادیار گروه جراحی در بخش جراحی 4 بیمارستان سینا مشغول به کار می‌باشند؛ وی از سال 90 طی دعوتی که از طرف نظام پزشکی داشته، آرزویش اجابت شده و در گروه مدد «مجمع داوطلبان درمانگر» حضور یافته است، مجموعه افراد در تخصص‌های مختلف داوطلبانه بدون هیچ دریافتی به مناطق محروم اعزام و اقدام به ویزیت و جراحی رایگان نمودند.

 
این بانو تا سال 95 حدود 27 سفر به مناطق محرومیت داشته که در آن بیش از 54هزار ویزیت رایگان و بیش از 1500 جراحی رایگان در زمینه جراحی زنان ارتوپدی اورولوژی، چشم و گوش و حلق و بینی و دندانپزشکی انجام شده است؛ ضمن این سفرها در مناطقی مثل ورزقان که دچار زلزله شده بود، همکاران اقدام به تهیه لباس و نان نمودند.
آرزو و همت والای این فرد در امر آموزش و آگاهی رسانی بانوان در مورد شایعترین و مرگ آور ترین بیماری آن‌ها یعنی سرطان سینه قابل تقدیر است. وی در راستای اجرایی کردن این آرزو؛ در سال 86 کانون سبا (سلامت بانوان ایران) را به ثبت رسانده و تا سال 95 بیش از 65 کارگاه آموزشی اسکرینینگ سرطان پستان در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار کرده است.
 
درج نظر