مهمانداران هواپیما مراقب شما هستند

شاید در نگاه اول مهمانداران هواپیما افرادی سرحال، شوخ و بی خیال به نظر آیند اما اشتباه نکنید. زمانی که شما مشغول حرف زدن با سایر مسافرانید و وسایل خود را داخل هواپیما می گذارید، این مهمانداران هستند که با دقت مراقب شما و خطراتی هستند که خدای ناخواسته می تواند در هواپیما باعث بر هم خوردن آرامش تان شود.

0

مهمانداران از همان دقایق نخستین پرواز که شما سوار هواپیما شده اید، از شما مراقبت می کنند.

خانم جی رابرت، مهماندار هواپیما و پایه گذار فلای گای، به نشریه هاف پست می گوید:

 مسافران اغلب تصور می کنند که تنها کار خوشامد گویی به مسافران است .

اما باید اعتراف کنم که ما اغلب باعث خوشحالی مسافران در شماری از تهدید ها و خطر ها شده ایم که در واقع ما مهمانداران این خطر ها را در مراحلی از پرواز به حد اقل می رسانیم.

کاستن این تهدید ها و خطر ها باعث و ضامن سلامت و ایمنی مسافران می شود.

 ما از مهمانداران پرسیدیم که به هنگام پرواز چه موضوعی بیشتر توجه آنها را جلب می کند.

 بیشتر جوابها این بود که:

 ما مهمانداران مراقب شماییم و می خواهیم که پرواز خوبی داشته باشید و با درست سوار شدن به هواپیما باعث بهبود حال شما و ارائه خدمات بهتری به شما می شود.

با کارهایی که یک مهماندار در طول پرواز برای تان انجام می دهد، بهتر آشنا شوید:

1- وقتی شما به چشمان مهماندار نگاه می کنید:

 یک مهماندار می گوید: من بارها به این مسئله توجه کرده ام که کسانی هستند که مستقیما به چشم من نگاه می کنند و کسانی هم  این کار را انجام نمی دهد. برای من نسبت به افرادی که مستقیما به چشمان من نگاه نمی کنند، این سوال پیش می آید که آیا آنها از پرواز می ترسند؟ آیا نگران هستند؟ آیا حال شان خوب است؟ یا اینکه آیا آنها با یک مشکل شخصی کلنجار می روند؟

 اینها چیزهایی هستند که مردم اغلب راستش را به شما نمی گویند و شغل یک مهماندارایجاب می کند که این اطمینان خاطر را به همه سرنشینان هواپیما  بدهد که همه می توانند تجربه پرواز خوب و راحتی را داشته باشند.

.

2- وقتی که شما حال عادی ندارید:

 مسافران عصبی، پرخاشگرو احیانا  مست، از جمله نخستین موارد مشکوکی هستند که ما در هنگام  سوار شدن هواپیما مورد بررسی قرار می دهیم. زیرا ما با نحوه، تکنیک ها، روش های برخورد با این افراد در هواپیما آشنایی داریم و مانع سوار شدن  این دسته افراد به هواپیما می شویم.

.

3- افرادی که بدنی ورزیده و قوی دارند:

 من به عنوان یک مهماندار به دنبال اشخاصی هستم که از لحاظ فیزیکی و قوای جسمی قوی هستند و در زمان پرواز می توانند به مهماندار در مسائل ایمنی کمک کنند و مشتا ق،آماده و قادر برای کمک رسانی در شرایط ضروری هستند که معمولا این افراد بتنهایی هم سفر می کنند و شرایط جسمانی خوبی دارند.

گاهی لباس های ساده و معمولی برتن دارند یا اینکه معروف و شناخته شده به خدمات پرسنل اورژانس هستند.

.

4- زمانی که شما با مسافران صحبت می کنید:

 وقتی که من سلام می کنم و یک مسافر جوابم را می دهد، من با خود می گویم وای حال این مسافر واقعا خوب است و اگر هم در مواردی احتیاج به کمک داشته باشم، احتمالا از این مسافر نازنین کمک می گیرم و اگرهم یک مسافر از من کمک بخواهد، از مسافرانی که حال خوبی دارند، کمک می گیرم.

.

5- اگر شما دچار تهوع می شوید:

 اینکه حال مسافران در طول پرواز خوب باشد برایم مهم است. وقتی تمامی درها بسته اند و ما دچار تهوع شده ایم و حال مسافران بد شده، بایستی از فوریت های پزشکی استفاده شود. در طول پرواز و سوار شدن هواپیما حتما بایستی مراقب حال تمامی مسافران باشیم.

.

6-اگر شما باردار هستید:

من به عنوان مهماندار خانم ها را بازرسی می کنم تا بفهمم که آیا آنها برآمدگی شکم خود را با پوشیدن لباس های گشاد مخفی کرده اند یا نه. پس از اینکه مطمئن شدم خانمی باردار است، زنان باردار به گواهینامه پزشکی برای پرواز نیاز دارند و از یک دوره زمانی بارداری به بعد این خانم ها دیگر اجازه پرواز ندارند.

.

7-زمانی که شما عصبی هستید:

من همیشه از مسافران می پرسم آیا همه چیز خوب پیش می رود؟ اگر احساس کنم که چیز آزار دهنده  و یاکامل نیست، تمام سعی خود را می کنم تا مسافران ترس خود را کنار بگذارند و آرامش خود را به دست آورند. زیرا من مشتاق مراقبت و رسیدگی به مسافران هستم بوده و دوست دارم که احساس راحتی کنند.

منبع: ام اس ان

/انتهای متن/

درج نظر