جشن روز دختر در دارالقرآن اکباتان برگزار شد+ عکس

در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر یکی از مراکز قرآنی در شهرک اکباتان مراسم جشنی برگزار کرد. در مورد این مرکز و فعالیت های آن از جمله همین جشن با مدیر مرکز گفت و گویی کوتاه داشتیم.

0

خانم بنی علی یکی از فعالان قرآنی با بیش از یک دهه سابقه در برگزاری کلاس های قرآنی در سطح استان تهران در مورد پیشینه فعالیت های قرآنی مخصوصا در شهرک اکباتان می گوید.

خانم بنی علی کمی از فعالیت های قرآنی تان برای ما تعریف کنید و بگویید در حال حاضر فعالیت قرآنی شما در شهرک اکباتان به چه صورت است؟

  • من از سال 94 فعالیت خودم را در شهرک اکباتان شروع کردم. البته من از سال84 در مورد زنده کردن فرهنگ قرآنی در امامزاده ها، فعالیت خودم را در امامزاده های تهران مثل امامزاده معصوم، امامزاده عبدالله، امامزاده حسن و امامزاده قاسم شروع کردم. در تمام این امامزاده ها با کمک دوستان قرآن دوست دارالقرآن تاسیس کردیم البته در خیابان نوبنیاد و مشیریه هم کلاس برگزار کردیم که استقبال بسیار زیادی از این کلاس ها شد.


هدف تان از برگزاری این کلاس ها چه بوده است؟

  • مهم ترین هدف ما کمک به تربیت دینی ومعنوی زنان و دختران مان است در جامعه امروز. چون شاید یکی از مهم ترین سد ها بر مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی این است که دختران و زنان ما با کمک فرهنگ قرآنی بتوانند هم خودشان را هم اطرافیان و خانواده و نهایتا جامعه را به سمت و سویی صحیح و سازنده ببرند. بر همین اساس و به خاطر احساس نیاز به چنین زمینه سازی بود که ما فکر کردیم علاوه بر آموزش قرآن باید مردم را با سیره عملی  اهل بیت آشنا کنیم. به نظر ما اینها همه در جهت  آرمان هایی است که شهدای ما بخاطرش در راه سخت و پرخطری قدم گذاشتند


تا امروز استقبال از این کلاس ها چطور بوده است؟

  • استقبال از کلاس های های قرآنی که در سطح شهرداشته ایم، عالی بوده است. مخصوصا در امامزاده ها مردم خیلی از کلاس های قرآن با آن  روش خاص تدریس که داشته ایم، راضی بوده اند. در مورد اکباتان و این دارالقرآن  در این دو سال هنوز استقبال مورد انتظار را نداشتیم.  امیدواریم با گذشت زمان و باشناخت بهتر دارالقرآن مردم اکباتان هم بیشتر جذب فعالیت های ما شوند.


برنامه های این مرکز عمدتا چه نوع فعالیت هایی است؟

  • ما اینجا سعی کردیم که برای دخترانی که عضو این مجموعه اند، یک تشکل خاص درست کنیم که نامش را “هیئت دختران عشاق الزینب (س)” گذاشته اند. هدف مان هم این بوده که بتوانیم پرورش دختران در سنین  7 تا 18 سال را در مسیر آشنایی با قرآنی و اهل بیت(علیهما السلام) سوق دهیم. الان این مجموعه همچنان درحال عضو پذیریست. البته کلاس ها و برنامه ها برای دو گروه 7 تا 11  و 12 تا 18 سال برگزار می شود.

به علاوه  روزهای سه شنبه در این جا  کلاس های حفظ مفاهیم قرآن به صورت ریتمیک همراه با ترجمه و تفسیر، تدبر در سیره اهل بیت و آموزش نکات اخلاقی را داریم. کلاس های خوش نویسی و طراحی سیاه قلم را هم داریم برگزار می کنیم. برای بازی بچه های هم برنامه ریزی کرده ایم.


شما در مناسبت ها هم برنامه دارید؟

  • در روز میلاد پر برکت کریم اهل بیت خانم فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر جشنی در محل دارالقران داشتیم برای دختران مان که تشکیل دهنده هیات عشاق المهدی(عج) هستند.

مراسم مان با تلاوت قران و توسل به حضرت معصومه شروع شد و با مولودی خوانی، سرود، دکلمه و پذیرایی ادامه پیدا کرد و با اهدای هدایایی به دخترانی که در فعالیت های فرهنگی در مورد نماز شرکت خوب و فعالی داشتند، به پایان رسید.

/انتهای متن/

درج نظر