اعزام 18 پرستار زن به حج تمتع

معاون حج و عمره مرکز حج و زیارت هلال احمر از اعزام 90 پزشک و پرستار زن به حج تمتع امسال خبر داد.

0
به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام این که برای رعایت موازین شرعی طبق سنوات گذشته پزشکان متخصص و پرستار زن اعزام می شوند، اظهار کرد: 72 پزشک متخصص و فوق تخصص و 18 پرستار زن به عربستان اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه بیمارستانهای ایران در مکه مکرمه و مدینه منوره در همان مکان های قبلی قرار دارد، افزود: ویزای تیم آماده سازی این بیمارستان اخذ شده و در یکی دو روز آینده این افراد اعزام می شوند.
کولیوند با اعلام اینکه امروز انتقال 60 تن دارو و تجهیزات از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می گیرد، گفت: در این محموله 400 قلم دارویی و تجهیزات درمانگاهی انتقال پیدا می کند.
وی درباره تیم پزشکی اعزامی هلال احمر ایران به عربستان سعودی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج تمتع سال 96 گفت: 570 پزشک، پرستار، تکنسین دارویی، کادرخدمات بیمارستانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی، انبار دارویی، متخصصین رشته های مختلف پزشکی از جمله عفونی، مغز و اعصاب، زنان، ارتوپدی، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی و قلب و عروق برای ارائه خدمات پزشکی به عربستان اعزام می شوند.
کولیوند تعداد درمانگاه ها هلال احمر ایران درمکه 92 اعلام کرد و گفت: 62 درمانگاه از این تعداد 24 ساعته خدمت رسانی می کنند و 30 درمانگاه دیگر 16 ساعته فعالیت می کنند.
وی درباره درمانگاه هلال احمرایران در مدینه منوره گفت: هلال احمر ایران با 20 درمانگاه به خدمت رسانی به زائران می پردازد.

 

/انتهای متن/

درج نظر