اصفهان در رتبه دوم چندقلوزایی

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: چند قلوزایی در استان اصفهان رتبه دوم در کشور را دارد و یک هزار و 954 خانواده داری فرزند چند قلو تحت پوشش این دفتر هستند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، مرضیه فرشاد، امروز (شنبه) در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بهزیستی اظهار کرد: عمده فعالیت‌های اداره کل بهزیستی استان اصفهان در رابطه با امور مربوط به زنان و کودکان است.
 
وی با اشاره به نظارت بهزیستی بر 900 مهد کودک استان افزود: حدود 40 هزار کودک از خدمات مهدکودک در بخش غیردولتی استفاده می‌کنند و استان اصفهان پس از خراسان دومین استان کشور در طرح آدینه مهدها است.

فرشاد تصریح کرد: طرح یک وعده غذای گرم در سال گذشته با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای شش هزار کودک اجرا شد و سنجش وزن کودکان نشان داد که این یک وعده غذای گرم حدود 20 درصد کمبود وزن این کودکان را جبران کرده است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: چند قلوزایی در استان اصفهان رتبه دوم در کشور را دارد و یک هزار و 954 خانواده داری فرزند چند قلو تحت پوشش این دفتر هستند. در این راستا برای 310 خانواده ودیعه مسکن پرداخت شده است.

فرشاد با اشاره به دفاتر شبه خانواده تصریح کرد: در حال حاضر 37 مرکز در سطح استان با نام خانه کودک و نوجوان در حال فعالیت است و یک شیرخوارگاه دولتی نیز توسط خیرین اداره می‌شود. حدود 450 کودک در این خانه‌ها نگهداری می‌شوند و علاوه بر آن 538 کودک خارج از خانه‌ها و در کنار بستگان خود تحت پوشش مراکز بهزیستی هستند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه یک سوم کودکان تحت پوشش دفاتر شبه خانواده در این سازمان معلول هستند، تصریح کرد: در سال 95 در مجموعه ورودی سازمان برای کودکان 240 پذیرش انجام شده است که 73 نفر از آن نوزاد بوده‌اند. البته همه نوزادان سالم نیستند و تعدادی از آنان دچار معلولیت هستند.

فرشاد خاطرنشان کرد: نیازمند کمک خیرین در بحث درمان نوزادان هستیم زیرا در شیرخوارگاه مشکل اصلی هزینه درمان است.

وی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی در حال حاضر 13 مرکز اورژانس اجتماعی وجود دارد و 16 ماشین 123 مشغول خدمات رسانی و 12 خط 123 در استان فعال است که در شهرستانها روزانه و در اصفهان 24 ساعته پاسخگوی مردم هستند. همچنین دو پایگاه خدمات اجتماعی در شهر اصفهان در حال فعالیت است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: مرکز خدمات کار و خیابان در سال 1395 در یک بخش غیردولتی شروع به کار کرد و در حال حاضر یک مرکز سازماندهی کودکان دولتی و یک مرکز حمایت و آموزش کودکان کار و خیابان در استان فعال است.

فرشاد گفت: راه اندازی یک خانه سلامت روزانه در بخش غیردولتی جز تکالیف این اداره کل در سال 96 است که منتظر دستور العمل آن از سوی تهران هستیم. این خانه سلامت در هفته بهزیستی افتتاح خواهد شد و آمادگی دارد تا شبانه بین 8 تا 10 نفر را پذیرش کند.

/انتهای متن/

درج نظر