روز ملی عفاف و حجاب را باید روز ملی عفت اقتصادی بنامیم

اسماعیل نژاد گفت: بهتر است روز ملی عفاف و حجاب را به نام روز ملی عفت اقتصادی نامگذاری کنیم چرا که به نظر می رسد اگر اقتصاد جامعه اصلاح شود وضعیت حجاب هم در جامعه اصلاح خواهد شد.

0
به گزارش به دخت به نقل از صاحب نیوز، قائم مقام پژوهشکده عفاف و حجاب در آستانه روز ملی عفاف و حجاب در گفتگویی، در خصوص ارتباط افزایش آمار طلاق با مسئله بدحجابی در جامعه اظهار کرد: نمی توان گفت مسئله طلاق ارتباط مستقیمی با مسئله بدحجابی دارد چرا که باید آمار دقیقی در این خصوص وجود داشته باشد.

هاله اسماعیل نژاد افزود: البته بد حجابی در افزایش آمار طلاق اثر دارد اما جزء اولین پارامترهایی نیست که موجب طلاق شود و نمی توان گفت طلاق در خانواده های غیرمذهبی بیشتر اتفاق می افتد یا مذهبی چرا که باید اطلاعات دقیقی در این خصوص وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه موسسه ژرفا پارامترهای طلاق را بررسی کرده است، گفت: در این بررسی های آماری مشخص شد که عمده مسئله طلاق در سال 94 به دلیل مباحث جنسی، اقتصادی و دخالت خانواده ها رخ داده است اما به طور کلی می توان گفت بدحجابی می تواند موجب فروپاشی خانواده ها شود.

وی تصریح کرد: مشخص است وقتی در بازاری یک سری مغازه جنسی را بفروشند و یک سری دستفروش هم همان جنس را بفروشند مردم کدام را می خرند؛ مسلما مردم آن جنسی را که ارزان تر به فروش می رسد خریداری می کنند؛ در جامعه ای هم که بعضی خانم ها خود را به راحتی عرضه کنند کسی سراغ جنس های گران قیمت نخواهد رفت.

اسماعیل نژاد تاکید کرد: وقتی در جامعه ای شهوت به راحتی عرضه شود و مدیریت شهوت در جامعه وجود نداشته باشد مسلما یک سری خانواده ها به هم خواهند ریخت و دچار فروپاشی شده و طلاق افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه همه جا واژه حجاب را به واژه عفاف می چسبانند و این کار اشتباهی است، گفت: این دو مقوله های جدا از هم هستند؛ عفاف یک ملکه نفسانی است که در انسان شکل می گیرد و در بسیاری از مسائل مانند اقتصاد اثر دارد.

قائم مقام پژوهشکده عفاف و حجاب ادامه داد: تا زمانی که اقتصاد جامعه ما ربوی باشد؛ رشوه دادن و گرفتن به راحتی انجام شود، بورس همراه با قماربازی باشد و … امکان ندارد حجاب در جامعه رواج پیدا کند بلکه روز به روز وضعیت حجاب بدتر می شود.

اسماعیل نژاد خاطر نشان کرد: بهتر است پرداختن به این مباحث را کنار بگذاریم و روز ملی عفاف و حجاب را به نام روز ملی عفت اقتصادی نامگذاری کنیم چرا که به نظر می رسد اگر اقتصاد جامعه اصلاح شود وضعیت حجاب هم در جامعه اصلاح خواهد شد و الا هیچ کار فرهنگی با خوردن لقمه حرام توسط مردم جواب نمی دهد و حجاب کمتر هم خواهد شد.

/انتهای متن/

درج نظر