با این شوهر سرد و بی عاطفه چه کار کنم؟

گاهی فکر می‌کنید مثل یک سنگ نفوذناپذیر است مردی که تصور می‌کردید با عشق شما را انتخاب کرده، انگار قرار نیست هیچ تلاشی برای اثبات علاقه‌اش به شما بخرج دهد. این حرف دل یکی از کاربران به دخت است که خانم عباسی مشاور سایت در این باره راهنمایی های خوبی کرده است.

0

سوال:

سلام خدمت مشاور عزیز سایت به دخت

من هشت ساله ازدواج کردم شوهرم فوق العاده بی احساسه ، حتی موقع مرگ کسی هم گریه نمی کنه .

یک  انسان کاملا بی تفاوته  هیچ عکس العملی در مقابل پیام عاشقانه، تزیین غذا و… نداره.

نهایت ذوقش  در مقابل لباس شیک پوشیدن منه اونم فقط همون موقع که میبینه  .

دیگه خسته شدم و نمیتونم  تحمل کنم . حتی در مقابل خانواده  خودشم حسی نداره.

میشه راهنمایی ام  کنید که با این رفتارش چه کنم.

 

پاسخ مشاور:

سلام دوست عزيز

بي تفاوت بودن مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد.

و از ديدگاه هاي گوناگون بررسي هاي مختلفي در این مورد شده است.

در ابتدا  بايد از نظر فيزيولوژيكي فرد بررسي شود كه اول مطمئن شویم که مشكل مغزي و جسماني وجود نداشته باشد تا بتوانيم با خيال راحت به بحث روان فرد برسيم.  

بعد مهم  است بدانیم که فرد از چه زماني اين طور بي تفاوت شده . آيا از همان ابتدا كه ايشان را ديديد همين طور بوده يا اينكه بعد از اتفاق خاصي اين رفتار را در  فرد مشاهده مي كنيد.

در مورد اينكه بي تفاوتي در ارتباط با يك فرد باشد و يا اينكه همه افراد و مسائل اطراف فرد را شامل مي شود، ما باید تمايز قائل  شويم. همين  كه شما مي فرماييد همسر شما نسبت به اطرافیان وخانواده خودش هم همين واكنش را دارد، مهم است.

مي بايست اطلاعات بيشتري از خلقیات همسرتان، از روابط  كاری او و…. در اختيار ما مي گذاشتيد .  به طور كل بي تفاوتي مي تواند، تاكيد مي كنم، ممكن است يكي از علائم افسردگي باشد (كه البته همان طور كه گفتم چون ما اطلاعات زيادي از همسر شما نداريم، ا صلا معلوم نیست که در مورد وی این موضوع صادق باشد )

دليل ديگر بي تفاوتي مسائل مي تواند فيزيولوژيك باشد و يا این بی تفاوتی علامت مسائل ديگري باشد

مثل اضطراب زياد كه البته اضطراب نيز گاهي همراه با افسردگي است.( به علت انرژي زيادي كه از فرد مي گيرد)

در آخر توصیه می کنیم  خوب است كه همسرتان اگر خودشان هم احساس ناراحتي از اين مسئله را دارد،  با یک  روانشناس هم مشاوره حضوري در این مورد داشته باشید و اگر مخالف است، مشاوره خانوادگی داشته باشید و به صورت خانوادگي موضوع را بررسي كنيد.

راه حل منفعلانه برای این مشکل راه حلي است كه گفته شود شما بهتر است در مورد بی تفاوتی همسرتان پذبرش داشته باشيد و يا اينكه از اين زندگي بيرون بيايید و… ولي در اينجا من راه حل منفعلانه به شما نمي دهم. بلکه با توجه به توضيحاتی که دادیم، مشخص کردیم که  بي تفاوتي به چه دلايلي مي تواند وجود داشته باشد که بعضی از این دلایل خیلی هم عمقی است  و مي با يست در موردشان درمان صورت بگيرد.

شما فرض كنيد كه به پزشكي مي گوييد همسرم هر شب تب بالا دارد چه كنم. پزشک ممکن است بصورت اولیه علت  تب را عفونت تشخیص دهد ولي براي پيدا كردن نوع عفونت مي بايست آزمايش داده شود ،  آن هم  از خود همسرتان، نه از شما.

ما هم لازم است ببينيم که دقیقا علت بي تفاوتي چیست . ضمن این که شما هيچ توضيحي براي ما نداديد كه تا به حال براي اين مسئله چه راه حل هايي پياده كرده ايد.

/انتهای متن/

 

درج نظر