مصرف روان‌گردان‌ها در میان دختران دانشجو ۲ و نیم برابر بیشتر از پسران است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: با توجه به جمعیت دانشجویی بالای استان اصفهان و تعداد بالای دانشجویان دختر، متأسفانه مصرف روان‌گردان‌ها و مواد صنعتی در میان دختران معتاد ۲ و نیم برابر بیشتر از پسران است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایمنا،  مصطفی هادی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک مرد معتاد ۴ تا ۶ نفر را معتاد می‌کند، اظهار کرد: یک زن معتاد می‌تواند ۸ تا ۱۲ نفر را معتاد کند و به همین دلیل اعتیاد زنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به جمعیت دانشجویی بالای استان اصفهان و تعداد بالای دانشجویان دختر، متأسفانه مصرف روان‌گردان‌ها و مواد صنعتی در میان دختران معتاد ۲.۵ برابر بیشتر از پسران است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان تصریح کرد: ۷۰ درصد زنان معتاد دستگیر شده مربوط به استان‌های هم‌جوار اصفهان هستند و مراکز درمانی و اقامتی مخصوص به زنان ندارند و در اصفهان جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش به دخت ، در حال حاضر یکی از چالش‌های مهم جامعه، «زنانه شدن اعتیاد» است، به‌طوری‌که بر اساس آمارهای رسمی از سوی دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر آمار اعتیاد زنان در ۱۰ سال اخیر چهار برابر شده و خطر شیوع اعتیاد در زنان از ۴ درصد در گذشته، به ۱۰ درصد رسیده است.

/انتهای متن/

درج نظر