تراژدی دردناک قتل یک دختر مسلمان امریکایی

خبر این بود: دختر نوجوان مسلمان پس از خارج شدن از مسجد ویرجینیا کشته شد و فرد مظنون به قتل را دستگیر کردند.

0

خبر گزاری واشنگتن پست آمریکا نقل می کند که  پس از آنکه جسد دختر نوجوان مسلمان در برکه ای نزدیک به مسجد استرلینگ پیدا شد، مردی از ویرجینیا را به اتهام قتل دستگیرکردند.

خویشان و آشنایان دختر هم هویت قربانی را شناسایی کردند.

نام این دختر نبرا هاسانن 17 ساله است. نبرا حدود ساعت چهار صبح روز یکشنبه ماه رمضان با عده ای از دوستانش در نزدیکی مرکز گروه مسلمانان ناحیه آل دولز، پس از نماز مشغول پیاده روی بودند که با مردی که با اتومبیل خود به آنها نزدیک می شد، روبرو می شوند. دوستان نبرا به مقامات پلیس گفتند که راننده از اتومبیل خود پیاده شد و شروع کرد به تکان دادن چوب بیس بالی  که در دست داشت.

دوستان هاسانن هنگامی که این مرد عمدا به سوی دختر نوجوان حمله ور می شود، از صحنه فرار کردند و در مسجد جمع  شدند.  به دنبال این حادثه آن  مقامات مسجد به پلیس تلفن می کنند.

طبق گزارشات دپارتمان پلیس کانتی فیر فاکس بر اثر تجسسات  سرانجام  جسد دختر گمشده روز یکشنبه عصر در یک برکه حدود یک مایلی از مسجد پیدا شد. در کنارآن  یک چوب بیس بال هم قرار داشت.

قرار شده که کالبد شکافی هویت و علت مرگ را مشخص کند. 

پس از آن که  یک بالگرد، سگ های پلیس و  تیم نجات به جستجوی خود ادامه  دادند، یک افسر پلیس به نام داروین، توانست  مارتینز تورس 22 ساله را که به طور مشکوکی در منطقه در حال رانندگی بود، شناسایی کند. تورس که متهم به قتل روز یکشنبه است، دستگیر شد. به گفته مقامات امنیتی پلیس، تورس در حال حاضر در زندان فیر فاکس کانتی به سر می برد.

مرکز گروه مسلمانان آل دولس مصرانه از مقامات خواسته که به بررسی های خود در مورد مرگ هاسانن ادامه دهند تا مشخص شود که آیا واقعا علت قتل فقط کینه جویی و نفرت بوده است؟

به نظر می رسد هنوز بازرسان موفق به یافتن قصد و علت اصلی قتل نشده اند. مقامات پلیس گفته اند ما از مقامات اجرایی خواستیم تا بررسی های لازم را انجام داده و انگیزه اصلی این جرم را مشخص کنند و ما هم به پیگیری های خود ادامه می دهیم. ما از این که چنین حوادث تلخ و ناگواری در جامعه مان روی داده است ، بشدت متاسفیم. الان وقت آن رسیده که همگی جمع شویم و دعا کنیم و از جوانان خود مراقبت کنیم.

پلیس از برخی از دوستان هاسانن هم که احتمالا شاهد مناقشه و جدل میان قاتل و مقتول بوده اند، سوالاتی را می پرسد.

واشنگتن پست نقل کرده است که در روز حادثه چند تن از دوستان هاسانن  در رستورانی نزدیک مسجد بوده اند.

مسلمانان در مسجد تا ساعت 2 صبح مشغول مناجات و دعا بودند و با خوردن سحری قبل از طلوع خورشید، خود را برای روزه آماده می کردند.

پدر مقتول مایکل چاپمن، کلانتر لودون کانتی به واشنگتن پست می گوید:هیچ چیزی برای من که پدر نبرا بودم و خبر قتل دختر 17 ساله ام در روز پدر به من رسید، دردناکتر نیست.

یکشنبه شب مادر نبرا، سوزان گازار هم در خانه خود گریه می کرد. او می گوید: من دخترم را از دست دادم؛  دختری که اولین و تنها دلیل شادی من بود.

همسایگان آنها می گویند که رمضان باید مایه صلح باشد اما  با این اتافق دردناک که پیش آمد، ما باید در کنار همسایه مان باشیم و با آنها در این مصیبت همدردی  کنیم.

این قتل یک تراژدی دردناک است.

منبع: یاهو /انتهای متن/

درج نظر