آماری تکان دهنده از مرگ زنان هروئینی در آمریکا

بین سال های 1999 تا 2010، تعداد زنان آمریکایی که از مصرف بیش از اندازه داروهای تجویزی، جانشان را از دست داده‌اند، حدود 400 درصد افزایش داشته است.

0
به گزارش به دخت به نقل از فارس، آژانس تحقیقات و کیفیت بهداشت و درمان آمریکا اعلام کرد: تعداد زنانی که به دلیل مصرف هروئین یا مخدر تجویز شده در بیمارستان بستری شده‌اند، با افزایش 75 درصدی روبه رو بوده است.
اطلاعات آژانس تحقیقات و کیفیت بهداشت و درمان آمریکا حاکی از رشد بحران مصرف مخدرها در این کشور است که موجب مرگ 28 هزار و 647 تن و مراجعه یک میلیون و 270 هزار نفر به بیمارستان در سال 2014 شده‌ است.
حدود یک دهه پیش، مردان بسیار بیشتر از زنان برای مسائل مربوط به مواد مخدر راهی بیمارستان می‌شدند، اما بر اساس‌ آمار از سال 2004 به بعد آمار زنان گرفتار به دام اعتیاد بیش از مردان شده است.
روزنامه ایندیپندنت نیز در یادداشتی با اشاره به افزایش شمار زنان معتاد نوشت:‌ طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از اندازه با مسکن‌های تجویزی در میان زنان بیش از مردان رشد داشته‌ است.

بر همین اساس، بین سال های 1999 تا 2010، تعداد زنانی که از مصرف بیش از اندازه داروهای تجویزی، جانشان را از دست داده‌اند، حدود 400 درصد افزایش داشته است و همچنین مرگ و میر ناشی از آن در میان مردان افزایش 265 درصدی داشته‌ است.
محققان باور دارند، افزایش چشمگیر آمار جان‌باختگان زن در اثر استفاده از مواد مخدر حتما به این دلیل است که ابتلا به دردهای مزمن در زنان شایع‌تر از مردان است.
زنانی که در اثر استفاده از هروئین باید در بیمارستان تحت نظر باشند، معمولا در بیمارستان‌های غرب ویرجینیا، مریلند و ماساچوست پذیرفته می‌شوند.
گزارش‌ها نشان داده است، زنان به احتمال زیاد دوزهای بالاتری از مواد و حتی مسکن‌ها را دریافت می‌کنند؛ علاوه بر این وابستگی زنان به مواد مخدر بیش از مردان است.

 

/انتهای متن/

درج نظر