با دردسری به نام غبغب چه کنم؟

داشتن غبغب برای بعضی خانم ها به یک مشکل مهم تبدیل شده است، مشکلی که به زیبایی و اعتماد بنفس خیلی از این خانم ها حسابی صدمه می زند.

0

حتما می دانید که داشتن غبغب باعث خجالت بسیاری از افراد می شود طوری که آنها دوست ندارند  با دوستان خود عکس بگیرند.

اگر چه برای حل این معضل، علم پزشکی راه عمل جراحی را نشان داده است، اما می دانیم که  لازمه عمل جراحی صرف هزینه های سنگین است. اما یک راه دیگر هم هست: “کیبلا”،  تنها روش تثبیت شده  تزریقی است که باعث کوچکتر شدن سلول های زیر چانه می شود.

این روش درمان شامل تزریق اسید دی اکسید کولیک است که به کمک تزریق این ماده به بدن مولکول های چربی در بدن شناسایی شده و متلاشی می شوند.

خانم لینسی هانتر لوپز، نویسنده، تجربه های خود را دراین مورد به صورت کتابی درآورده و از درمان خود پیرامون موضوع خاص و جدیدی در آتلانتیک برای ما می گوید.

لینسی می گوید: پس از پشت سر گذاشتن سی سالگی خود، داشتن غبغب مرا ناراحت می کرد تا جایی که به خاطر می آورم، این کیسه کوچک چربی تبدیل به جزئی از وجودم شده بود و زمینه ارثی و ژنتیکی داشت.

لینسی روش درمان خود را دررفتن به استخر آب گرم در شهر بورلی هیلز می یابد .

روش درمان کمی او را عصبانی می کرد و به گفته پزشکان چهار درصد بیماران دراین روش درمانی از لحاظ اعصاب کمی ناراحت می شدند.

اما ماهیت اسپا(چشمه آب گرم) به او اطمینان می داد که ناراحتی اعصاب موقت و گذران است.

استفاده از کرم بی حس کننده نیز لازم است که به همراه جوهری برای مشخص کردن نقاط مربوط به تزریق مورد استفاده قرار می گیرد.دارو و درمان به وسیله یک سوزن تزریق می شود که به گفته لوپز درد چندانی نداشته و قابل تحمل بوده است. برای تهیه ماده بی حسی می توان از یخ نیز استفاده کرد تعداد تزریقات 30 عدد در مدت پنج دقیقه است.

از آنجایی که غبغب در افراد مختلف فرق می کند تعداد دفعات درمانی نیز متفاوت است و اکثرا مراجعه کنندگان به بیش از شش مرتبه برای درمان نیاز ندارند.

به گفته لوپز کیبلا بهترین اثر را بر افرادی دارد که چربی زیر غبغبشان به خاطر ژنتیک است نه چاقی.

دکتر رابینسون، متخصص پوست و رئیس بخش بیمارستان کنکتیکات می گوید:

این موضوع حائز اهمیت است که مطمئن شویم چربی زیر غبغب به دلیل چربی پوست بوده و عواملی دیگر مانند شلی پوست در آن مداخله ندارد. چربی می تواند در یک مرحله و دوره گسترده ای از سنین دیده شود و عواملی مانند: ژنتیک،،هورمون، وضعیت هورمونی،چاقی و اضافه وزن  می توانند بر روی مقادیر چربی زیر پوست اثر بگذارند.

گذشته از برآمدگی و ورم بعد از جراحی، هزینه و قیمت برداشتن غبغب ارزان نیست

در مورد کیبلا هزینه درمان معادل  5.400 دلار بوده و ماهانه سه مرتبه باید تزریق انجام شود.

کیبلا نسبت به عمل لایپوساکشن جدید تر و بهتر است برای کسانی که بودجه کافی نداشته و یا اینکه نمی توانند سوزن را تحمل کنند، می توان این روش را توصیه کرد که در عکس های خود از غبغب شان عکس نگیرند.

منبع: ام اس ان/انتهای متن/

درج نظر