آموزش سبک فرزندپروری توسط آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان این‌که رفتار ما در آموزش و پرورش باید در راستای هدایت علمی دانش‌آموزان باشد، گفت: آموزش و پرورش سبک‌های فرزندپروری را به خانواده‌ها آموزش می‌دهد، کلاس‌ها و کارگاه‌های متعددی در راستای کسب مهارت‌های زندگی، برای والدین دانش‌آموزان برگزار کرده‌ایم.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایکنا، از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر دوشنبه، ۲۲ خردادماه در سالن کنفرانس خانه معلم خرم‌آباد برگزار شد، گفت: پیشرفت، سعادت و توسعه هر جامعه‌ای به دست آموزش و پرورش است این در حالی‌است که در هر جامعه‌ای آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا انسان آرمانی مرتبط با فرهنگ خود را پرورش دهد.

وی با تاکید بر این‌که مسئولیت‌پذیری و داشتن روحیه کارورزی پرسنل آموزش و پرورش، باید در  چارچوب نظام اسلامی باشد، تصریح کرد: رفتار ما در آموزش و پرورش، باید در راستای هدایت علمی دانش‌آموزان باشد.
دریکوند با اشاره به این‌که در آموزش و پرورش کشور اسلامی ما و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شاخص‌هایی برای انسان آرمانی جامعه ایرانی ـ اسلامی تعریف شده است، عنوان کرد: ما می‌خواهیم انسانی تربیت کنیم که دارای روحیه جهادی، کارآفرینی و مسئولیت‌پذیری باشد کمااینکه انسان آرمانی ما باید بتواند به دستاوردهای علمی و تجربه‌های بشری در چارچوب نظام اسلامی است  ارج بنهد، حقوق خودش را بشناسد و به باورهای مذهبی ایمان داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که آموزش و پرورش قوام‌بخش نظام تربیتی در جامعه و فرهنگ عمومی است، عنوان کرد: با به وجود آوردن  اعتماد اجتماعی و ارتقای آن در دانش‌آموزان، برای رسیدن به اهداف علمی و فرهنگی خود، تلاش می‌کنیم.
وی با اشاره به این‌که آموزش و پرورش سبک‌های فرزندپروری را به خانواده‌ها آموزش می‌دهد، خاطرنشان کرد: کلاس‌ها و کارگاه‌های متعددی در راستای کسب مهارت‌های زندگی، برای والدین دانش‌آموزان برگزار کرده‌ایم زیرا ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی عدم شناخت مهارت‌های زندگی است.
دریکوند با اشاره به این‌که باید مهارت «نه» گفتن در برابر خواسته‌های نامعقول را به کودکان و دانش‌آموزان آموزش بدهیم، تصریح کرد: هر دستگاهی که بخواهد در راستای برنامه‌های کاری خود فرهنگ‌سازی کند باید با آموزش و پرورش تعامل داشته باشد.
فعالیت ۳۰ کانون فرهنگی و هنری دانش‎آموزی در لرستان
وی با بیان این‌که چهار اردوگاه دانش‌آموزی در سطح استان داریم، عنوان کرد: آمار ۳۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان لرستان از دیگر ظرفیت‌های آموزش و پرورش در راستای ارتقای سطح علمی مهارت‌های زندگی و سبک‌های فرزندپروری به والدین دانش‌آموزان و همچنین رسیدن به انسان آرمانی ایرانی ـ اسلامی است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در تشریح آمار مدارس استان لرستان و تبیین اعتبارات آموزش و پرورش لرستان، گفت: در استان لرستان ۴۴۷ مدرسه ابتدایی داریم که بین یک تا ۵ نفر دانش‌آموز دارند این در حالی‌است که ۷۲۹ مدرسه در استان لرستان بین شش تا ۱۵ نفر دانش‌آموز دارند.
وی در خصوص هوشمندسازی کلاس‌ها و مدارس آموزش و پرورش لرستان، گفت:  در سال گذشته هزار و ۱۲۴ مدرسه  حداقل یک کلاس و حداکثر تمام کلاس‌ها  هوشمند شدند این در حالی‌است که در مجموع ۲۱۹۰ کلاس هوشمند در استان لرستان داریم.
دریکوند با اشاره به این‌که ۲۳ پایگاه، کار سنجش دانش‌آموزان در سطح استان را انجام می‌دهند، اضافه کرد: نیروهای مازاد در مناطق مختلف را  شناسایی کرده و به جاهایی‌که کمبود نیرو داریم، انتقال می‌دهیم زیرا در برخی شهرستان‌ها نیروی مازاد و در برخی دیگر کمبود نیرو داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در خصوص آمار مدارس کپری در سطح استان لرستان، تصریح کرد: در استان لرستان ۶۴ مدرسه کپری و نیمه‌کپری وجود دارد که با پیگیری‌ها و تعاملی که با استاندار لرستان صورت گرفته است سال ۹۶ سال حذف مدارس کپری آموزش و پرورش استان لرستان خواهد بود.
وی با ابراز خرسندی از تعامل اصحاب رسانه با آموزش و پرورش، عنوان کرد: رسانه‌ها و آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی محسوب می‌شوند و در این راستا باید پشتوانه همدیگر باشند این در حالی‌است که آموزش و پرورش بدون کمک رسانه نمی‌تواند فرهنگ‌سازی کند.
دریکوند بیان کرد: در مقطع ابتدایی و در بعضی از شهرستان‌های استان با کمبود نیرو و در سطح متوسطه دوم با مازاد نیرو مواجه هستیم، باید تلاش کنیم تا توازن تحصیلی را در این زمینه برقرار کنیم تا بتوانیم از نیروی انسانی خود حداکثر استفاده را داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: وضعیت معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان در روزهای آتی مشخص خواهد شد.
 
/انتهای متن/
درج نظر