کیک حلوا برای سفره افطاری

کیک حلوا ازشیرینی‌جاتی است که برای سرو شدن در ماه رمضان و بر سر سفره‌های افطار و برای پذیرایی از مهمان های افطاری تان حرف ندارد. این کیک به تنهایی هم طعم و بوی حلوا را دارد و هم طعم و بوی زولبیا بامیه!

0

برای تهیه کیک حلوا اول از همه کیک اسفنجی به سادگی تهیه می‌شود. سپس کیک با شربت بار شیرین می‌شود و بافتی فوق‌العاده پیدا می‌کند. در آخر هم روی کیک با حلوا تزیین می‌شود. کیک حلوا برای پذیرایی از مهمان‌های شما در ماه رمضان بسیار مناسب است.

مواد مورد نیاز

شکر: 125 گرم

تخم مرغ: 3 عدد

گلاب: 2 قاشق غذاخوری

روغن: 125 میلی لیتر

آرد: 150 گرم

پودر هل: 1 قاشق چایخوری

بیکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری

 شربت مخصوص کیک

آب: 1/3 پیمانه

شکر: 200 گرم

عسل: 1 قاشق غذاخوری

گلاب: 1/4 پیمانه

 حلوا

کره: 150 گرم

آرد برنج: 500

روغن: 1 لیوان

آب :2/5 لیوان

گلاب: 1 لیوان

شکر: 400 گرم

زعفران دم کره: نصف استکان

طرز تهیه:

ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. سپس قالب کیک را چرب کنید و کاغذ روغنی را در قالب کیک پهن نمایید.

تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی با شکر به خوبی مخلوط کنید و به کمک همزن مخلوط شکر و تخم مرغ را هم بزنید تا مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. سپس روغن مایع و گلاب را به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه نمایید.

در مرحله بعدی، پودر هل و بیکینگ پودر را با آرد مخلوط کنید و مخلوط این مواد را الک نمایید. سپس مخلوط آرد را به بقیه مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک آماده شود.

 مایه کیک را در قالب کیک بریزید و قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کیک به خوبی پخته شود.

در این مدت شربت را آماده کنید. آب و شکر را در قابلمه مناسبی بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا شکر در آب به خوبی حل شود سپس گلاب را به همراه عسل به مخلوط شکر و آب اضافه کنید تا شربت کیک بجوشد و غلیظ شود. بعد از سرد شدن شربت کیک آن را با کمک برس روی کیک بمالید و کیک را در گوشه ای قرار دهید تا شربت به خوبی به خورد کیک برود.

در مرحله بعدی، برای تهیه حلوا، آرد برنج را در تابه‌ای مناسب بریزید و تابه را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید تا آرد مقداری تفت بخورد سپس روغن و کره را به آرد اضافه کنید و روی حرارت ملایم آرد را هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود و رنگ آرد طلایی رنگ شود.

سپس شربت حلوا را که آماده کرده اید و از روی حرارت برداشته اید، به صورت آرام آرام به آرد اضافه نمایید و مخلوط این مواد را به صورت مرتب هم بزنید تا حلوا یکدست شود.

سپس لایه ای از حلوا را روی کیک بریزید و با کمک قاشق حلوا را یکدست کنید و کیک حلوا را به شکل دلخواه برش بزنید و با خلال پسته یا بادام به زیبایی تزیین کنید.

برای تزیین بیشتر کیک حلوا هم دست شما باز است و می‌توانید همه جور خلاقیتی به خرج دهید. در واقع هر مدل تزیین حلوا با کیک حلوا سازگار است. می‌توانید از خلال پسته، بادام یا پودر نارگیل استفاده کنید و همچنین اگر حلوای شما به اندازه کافی غلیظ باشد، می‌توانید حلوا را با قیف روی کیک بریزید و به این ترتیب ظاهر جذابتری برای آن ایجاد کنید.

نکته:

می‌توان به جای حلوایی که دستور آن ذکر شد از هر نوع حلوای دلخواهی مانند حلوای زعفرانی، حلوای هویج و تر حلوا استفاده کرد به شرطی که از نوع حلواهای پودری و خشک نباشد و در تهیه آن از شربت استفاده شده باشد. بهتر است حلوا را کمی سفت تر و غلیظ تر از حد معمول تهیه کنید تا کیک حلوا لذیذ تر گردد.

/انتهای متن/

درج نظر