بانوی خانه‌داری که تحریر جزء 30 قرآنش به موزه رفت

زهرا محکم کار از بانوان خانه‌داری بود که در طول دو سال زیر نظر استاد علی اکرمی خوشنویس برجسته مازندرانی توانست در زمینه خوش نویسی مدرک عالی را دریافت و دو اثر نفیس فرهنگی از خود بر جای گذارد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایکنا، زهرا محکم کار نوذری از شاگردان علی اکرمی  و از خوشنویسان مازندران گفت: هنر خطاطی نستعلیق، شکسته و خط لاتین را به مدت  دو سال در نزد استاد علی  اکرمی فرا گرفتم و موفق به دریافت مدرک دوره عالی خوشنویسی از انجمن خوشنویسان  شدم.

 

وی با بیان اینکه  فراگیری هنر خوشنویسی را از سال ۹۳ شروع کرده و تا سال ۹۵ موفق به کسب مدرک عالی شد، افزود: در این دو سال بیشترین مسئله هدفمند کردن هنرهای خطاطی‌ام بود که به لطف خدا و هدایت استاد میسر شد.

محکم کار تصریح کرد: دو کتاب به خط لاتین شامل؛ جزء ۳۰ قرآن و دعای عهد را به خط لاتین هنری به تحریر درآورده که جزو سی ام  را تقدیم موزه اراک کرده و  و دعای عهد نیز در آینده نزدیک به آستان قدس رضوی هدیه می شود.

وی با بیان اینکه تحریر جزء سی‌ام از ابتدای ماه رمضان سال ۹۶ کلید خورد و اتمام این کتاب چهار ماه به طول انجامید، افزود: کتاب سوم به نام زیارت عاشورا درحال تحریر است که تقریبا یک سوم آن انجام شده  است.

محکم کار عنوان کرد: چون مدرس هستم و در آموزشگاه خصوصی نیز تدریس مس‌کنم علاوه بر خط درشت خط تحریر را نیز به دانش آموزان آموزش می‌دهم.

وی تشویق‌های استادش را در شکوفایی استعدادهای خود موثر و تعیین کننده دانست و افزود: در اولین برخورد با استاد وی از شیوه امضای من متوجه استعدادم شد و به همین خاطر از من خواست تا در نوشتن آیات قرآن به خط هنری لاتین اقدام کنم.
این خوشنویس مازندرانی گفت: وقتی در تحریر توانستم به موفقیت خوبی دست پیدا کنم استاد از من خواست تا هدفمند پیشرفت کنم  به همین خاطر تشویقم کرد تا شروع به نوشتن را از معنویات شروع کنم.

محکم کار ادامه داد: خوشنویسی در حوزه معنویات حس بسیار آرامش بخشی به من دست می داد و جالب تر این بود که نوشتن آیات قرآن اطرافیانم را بیشتر آرامش می داد.
وی افزود: وقتی که من می نویسم اطرافیانم بیشتر ارامش داشتند و همیشه قبل از شروع به تحریر وضو می‌گرفتم  و در ماه‌های رمضان خطوط قرآن تسبیح من بود و با نوشتن هر خط صلواتی هم هدیه می‌کردم.

این خوشنویس مازندرانی درباره چگونگی ورودش به خطاطی، گفت: دختر من به کلاس خوشنویسی می رفت و وقتی خودم با فرزندم به کلاس رفتم مدرس دخترم به استعداد من پی برد و اکنون در طول دو سال تونستم در حوزه خط  به توفیقات خوبی برسم.
وی افزود: خدا را شاکرم که در میانه زندگی انسانی را سر راهم قرار داد که توسط او توانستم خودم و خدای خودم را بهتر بشناسم.

لازم به ذکر است: در دو ماه گذشته از کتاب دعای عهد محکم کار به خط لاتین در مراسم بزرگداشت روز بسیج هنرمندان رونمایی شد.

 
/انتهای متن/
درج نظر