اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان در کرمانشاه

کارشناس مرکز مشاوره بهزیستی استان کرمانشاه گفت: امسال از بین یک هزار و 200 کودک 5 و 6 ساله که مشمول این طرح بودند در مرحله اول 294 کودک مضطرب تشخیص داده شد که در مرحله ارجاع به روانشناس قرار دارند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، مریم رجبی با اشاره به اجرای طرح غربال گری اضطراب کودکان 5 و 6 ساله در مراکز سلامت روان محلی، مهدهای کودک و مراکز بهزیستی تحت پوشش، اظهار کرد: مدت سه سال است که این طرح توسط بهزیستی اجرا می شود و سالانه یک هزار و 200 کودک غربال گری اضطراب می شوند.

به گفته کارشناس مرکز مشاوره بهزیستی استان کرمانشاه، در مرحله بعدی برای انجام مصاحبه تشخیصی کودک با مشاوران ملاقات خواهد داشت که به صورت دقیق تشخیص داده می شود که آیا دارای اضطراب هست یا نه.
رجبی تصریح کرد: مرحله اول غربال گری اضطراب به صورت کاملا رایگان است و سازمان بهزیستی همچنین برای مرحله دوم نیز یارانه مشاوره پرداخت می کند.
وی با اشاره به اینکه اضطراب یک حالت خلقی است که فرد احساس ناخوشایند و اغلب مبهم همراه با ترس، نگرانی، دلواپسی و دلشوره دارد، گفت: در بیشتر مواقع کودکان قادر به بیان این احساسات خود نیستند.
وی اضافه کرد: حس اضطراب خود به تنهایی رفع نمی شود، بلکه در شکل گیری شخصیت کودک نیز تاثیر بسزایی دارد و موجب افت عملکرد اجتماعی کودک خواهد شد.
کارشناس مرکز مشاوره بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: اختلال های اضطرابی تقریبا در نیمی از کودکان مبتلا به هشت سال یا بیشتر ادامه دارد.
به گفته رجبی، چنانچه والدین به علائم اضطراب کودکان خود بی تفاوت باشند این امر افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی کودکان را منجر شده و یا حتی به افسردگی، سوء مصرف مواد و مشکلات عدیده ای در ازدواج آنها خواهد شد.
وی شماره تلفن 1480 سازمان بهزیستی را آماده هرگونه ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی در زمینه های خانوادگی، تحصیلی، تربیتی و .. عنوان کرد.

/انتهای متن/

درج نظر