پرسش از شما، پاسخ از مشاور روانشناسی

سوال هایی که کاربر عزیز به دخت، خانم یاسمن پنجم خرداد ۹۶ در زمینه ی خواستگاری مستقیما از مشاوره روانشناسی خانم راضیه جمالزده کرده اند، در این جا پاسخش را می توانند ببینند.

0

متن پرسش

دختری هستم ۱۷ ساله،به یکی از بستگانمون که ۱۳سال از من بزرگتره علاقه مند شدم.شرایطم جوری ست که به خاطر مسائل اعتقادی نمی تونم خودم به اون آقا بگم.اصلا هم برام مقدور نیست از راه خانواده اقدام کنم.

چه کنم؟

متن پاسخ

دوست عزیز سلام وقت شما بخیر

 قبل از این که بخواهید هر اقدامی انجام بدهید بهتر است بیشتر به این موضوع فکر کنید. شما فقط به دنبال راهی هستید که به این آقا بگویید به ایشان علاقه مند هستید. فکر می کنید بعد از این که به ایشان گفته شود چه اتفاقی می افتد، حتما به ازدواج می انجامد؟اگر شما به آن چه فکر می کنید نرسیدید چه خواهد شد؟

 بهتر است برای ازدواج، عاقلانه تصمیم گرفته شود نه فقط صرف احساسی که شما نسبت به این آقا پیدا کردید بخواهید دست به اقدام بزنید.

پس در ابتدا به شما پیشنهاد می دهم خیلی با احساسات فعلی خود درگیر نشوید، در غیر این صورت اگر اقدام شما به ازدواج ختم نشود، آسیب روحی روانی این رفتار متوجه خودتان است.

شما باید مطمئن شوید این آقا نیز به شما علاقمند است و امکان این وصلت وجود دارد سپس به بقیه ماجرا بپردازید. برای این کار اگر می توانید این موضوع را با فردی از آشنایان که با او رابطه صمیمی تری دارید مطرح کنید. از وی بخواهید به طور غیر مستقیم با این آقا در مورد ازدواج صحبت کند. مثلا به ایشان بگوید اگر بخواهد از دخترهای فامیل کسی را به عنوان همسر انتخاب کند چه کسی است؟ کم کم زمینه را آماده کند و به عنوان واسطه شما را به ایشان معرفی کند. و از طریق خانواده ها شما وارد این رابطه شوید.

دوست عزیز اگر خیر و صلاح شما در این ازدواج باشد حتما به سرانجام خواهد رسید.. اگر هم نشد باز هم حکمت و خیری در آن خواهد بود. پس عاقلانه با هر آنچه پیش آید، برخورد کنید

موفق باشید.

/انتهای متن/

درج نظر