همایش “نقش‌آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر” برگزار شد

باید به یادها بماند که انقلاب و دفاع مقدس به همان اندازه که بر بازوی مردان استوار بود بر دوش زنان نیز قرار داشت. وظیفه ما انتقال این ارزش‌ها به نسل جوان است و باید با استفاده از ابزارهای رسانه‌‌ای قدم‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهرخانه، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید به یادها بماند که انقلاب و دفاع مقدس به همان اندازه که بر بازوی مردان استوار بود بر دوش زنان نیز قرار داشت. وظیفه ما انتقال این ارزش‌ها به نسل جوان است و باید با استفاده از ابزارهای رسانه‌‌ای قدم‌های موثری در این زمینه برداریم.

همایش “نقش‌آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر” در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای این همایش، نرگس کریمی، دبیر همایش و مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طی سخنانی اظهار داشت: سوم خرداد از روزهای ملی ماست که طی آن نه تنها خرمشهر آزاد شد بلکه استقلال و ارزش‌های ما هم ثبات پیدا کرد. فتح خرمشهر فتح زمین نبود بلکه فتح ارزش‌ها بود که با ایثار زنان و مردان تحقق یافت.

او افزود: ما جنگ‌طلب نبوده، نیستیم و نخواهیم بود و در طول 8 سال از خود دفاع کردیم و حماسه آفریدیم. ملت‌های بدون حماسه مانند آدم‌های بدون حافظه هستند و به همین دلیل قدردانی از شهدا و جانبازان و خانواده‌های آنها لازم است.

دبیر همایش با اشاره به این‌که در جنگ حیات زن، خانواده و سرزمین تهدید می‌شود عنوان داشت: اگر کرامت انسان‌ها را باور کنیم، جنگ‌ها رو به خاموشی می‌روند و به میزان افزایش احترام به انسان‌ها انگیزه جنگ کمتر می‌شود. این مجالس دستاوردهایی برای ما دارند که عبارتند از پیوند با تاریخ، وحدت، معنادهی به زندگی، ارتباط بین نسل‌ها و زنده بودن فضیلت‌ها در جامعه.

شهیندخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز طی سخنانی گفت: نقش‌آفرینی زنان در دفاع مقدس شامل حضور نظامی و مستقیم در نبرد و امدادگری و پشتیبانی زنان، مادران و همسران رزمنده‌ها بود. اما بعد از دفاع مقدس غفلتی صورت گرفت که همه ما در آن شریک هستیم و این زنان بی‌ادعا فراموش شدند.

او اظهار داشت: باید به یادها بماند که انقلاب و دفاع مقدس به همان اندازه که بر بازوی مردان استوار بود بر دوش زنان نیز قرار داشت. وظیفه ما انتقال این ارزش‌ها به نسل جوان است و باید با استفاده از ابزارهای رسانه‌‌ای قدم‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

/انتهای متن/
درج نظر