متخصصان قلب و عروق خوردن این غذا ها را توصیه نمی کنند

برنامه و رژیم غذایی مناسب به سلامت شما و قلب تان کمک می کند. اما تنها اینکه ما چه می خوریم مهم نیست، بلکه مسئله مهم دیگر این است که چگونه کالری ها را مصرف می کنیم. به هر حال بعضی غذاها هستند که اصلا برای قلب شما خوب نیست.

0

به گفته پزشکان، شما اگر غذای سالم بخورید، اما زیاد از حد معمول  سیگار می کشید و فعالیت بدنی ندارید، با ناراحتی های قلبی مواجه خواهید شد.

پزشکان توصیه می کنند برنامه و رژیم غذایی مناسب بایستی در دستور کار روزانه شما قرار بگیرد . از جمله عوامل دیگر به انجام حرکات ورزشی بیشتر می توان اشاره کرد.

اما کلا  تنها اینکه ما چه می خوریم مهم نیست، بلکه مسئله اینکه چگونه کالری ها را مصرف می کنیم نیز حائز اهمیت است.

  • پرهیز از خوردن غذای منجمد ، فرادمادیده:

 این نوع غذاها، شامل مواد شیمیایی ، افزودنی ها و مواد نگهدارنده هستند که به گفته دکتر کوین کمپ بل ، متخصص مشهور قلب، برای سلامت شما ضرر دارند. غذاهای سالم ، مواد مغذی لازم و بیشتری برای بدن تولید کرده و کالری لازم را فراهم می کنند. غذاهای یخ زده و منجمد، اغلب افزودنی های خوش طعم دارند که به طور مصنوعی تولید می شوند و میزان سدیم بالایی نیز دارند.

  • نوشابه های گاز دار:

به گفته دکتر کمپ بل، نوشابه های گاز دار فاقد کالری هستند. اما این نوشابه ها اگر چه انرژی غذایی ندارد، اما  باعث چاقی مفرط می شود. حتی نوشابه های رژیمی گاهی از نوع معمول آن مضرتر بوده و از طول عمر می کاهند.

  • چیپس سیب زمینی:

به گفته دکتر کمپ بل، چیپس سرشار از کالری است و اغلب به صورت سرخ شده است و ارزش غذایی ندارد. خوردن چیپس سبب پیری زود رس می شود. زیرا  چیپس سیب زمینی با اولسترا درست می شود. اولسترا روغنی است که به ویتامین های A،E، K، D و کروتنوئید که یک ماده مغذی آنتی اکسیدان است ، می چسبد و این مواد را از بدن خارج می کند.

  • غذای سرخ کردنی:

دکتر یانسی می گوید: دلیلی وجود ندارد که حتما ما هر روز غذای سرخ شده بخوریم. زیرا خوردن غذای سرخ شده، اصلا فایده ای برای سلامت قلب ندارد. ضمن اینکه زمانی که شروع به سرخ کردن غذا می کنید، روغن تبدیل به ماده ای سرطان زا می شود. زمانی که روغن و چربی در معرض دمای بالا قرار می گیرد، رادیکال های آزاد تشکیل می شود. چربی های تغییر یافته باعث ایجاد تورم در بدن می شوند. چربی ها کلسترول بد را بالا برده و باعث سفت شدن خون و ایجاد لخته در عروق می شوند. چربی مضر و بد، توانایی غده تیروئید را برای تولید هورمون مختل می کند.

  • کالباس:

 دکتر فیش من می گوید: کالباس دارای سدیم و چربی زیاد است. گوشت بوقلمون چربی کمتری دارد اما نمک آن زیاد تر است. مصرف بیش از اندازه کالباس منجر به فشار خون بالا و نیز آسیب رگ های خونی می شوند.

  • سوسیس:

به گفته دکتر فیشمن، نباید زیاد سوسیس خورد. زیرا بسیار نمک دارد که برای سلامتی مضر است.

  • پنیر:

دکتر فیشمن می گوید: مصرف بیش از اندازه پنیر برای شما مضر است، زیرا کالری آن بالاست. اگر گاهی مقداری پنیر با غذا بخورید مشکلی به وجود نمی آید . اما  خوردن پنیر با غذا برای هر شب و هر زمان توصیه نمی شود. هر اونس پنیر به طور متوسط حدود 100 کالری دارد و چربی پنیر حدود 6 تا 9 گرم در هر اونس است. تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا در برکلی نشان می دهند بیشتر چربی های موجود در پنیر اشباع شده است.

  • غذاهای کنسروی:

به علت افزودنی ها، دکتر فیشمن می گوید غذاهای کنسرو شده سدیم زیادی دارند. پس بهتر است غذای تازه و طبیعی را مصرف کنید.

  • شیرینی:

 شکر تصفیه شده برای بدن سمی است.مخصوصا زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود. به گفته دکتر فیشمن خوردن شیرینی ها باعث بالا رفتن میزان انسولین شده و در نتیجه وزنتان بالا می رودو متعاقبا،کلسترول بد نیز بالاتر می رود.

  • غذایی که در مایکروویو گرم شود:

دکتر فیشمن می گوید:میزان کاری و سدیم غذاهایی که نیاز به گرم شدن در مایکروویو دارند بالا بوده و برای بدن مضر هستند.

  • بستنی:

دکتر فیشمن می گوید:هر زمان که بیمار چاقی به من مراجعه می کند، اولین سوال این است اگر من درب فریزر شما را باز کنم در آن بستنی وجود دارد؟ معمولا جواب بله است. پس خوردن بستنی را کنار بگذارید. زیرا بستنی چربی و کالری بالایی دارد و سبب بالا رفتن سطح کلسترول می شود.

  • نوشابه های انرژی زا:

پزشکان می گویند: این نوشابه ها را مصرف نکنید، زیرا کالری و شکر آن بالاست مخصوصا با الکل. این نوشابه ها به علت وجود کافئین که یکی از خطرناک ترین داروهای مجاز است، باعث فشار خون بالا و تندی ضربان قلب می شود.

  •  الکل:

بعضی پزشکان معقتدند که الکل کم می تواند مفید باشد، اما استفاده زیاد الکل توصیه نمی شود. زیرا خطر سکته مغزی را تا پنج برابر زیاد تر کرده و مانع فعالیت کبد در ساختن مواد لازم برای بدن شده و در بدن لخته خون به وجود می آورد.

منبع: ام اس ان یاهو/انتهای متن/

درج نظر