دومین همایش بانوان خیر سلامت در تبریز برگزار می‌شود

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین همایش بانوان خیّر سلامت استان روز دوشنبه اول خرداد تبریز خبر داد.

0
به گزارش به دخت به نقل از فارس، مجید پورناجی اظهار داشت: سلامت جسم و امنیت اجتماعی دو موضوعی است که باعث بقا و توسعه پایدار جوامع می‌شود و در این میان انسان‌های فرهیخته و خیری هستند که برای سلامت اجتماعی  و روانی و امنیت جامعه گام بر می‌دارند.

وی افزود: توجه به این مقوله و موضوعات در آموزه‌های دینی ما نیز بیشتر به چشم می‌خورد در این رابطه هر جامعه‌ای فراخور حال و نیاز خویش بستری را آماده و از آن بهره‌مند می‌شود.

پورناجی اظهار داشت: مجمع خیران  سلامت  آذربایجان‌شرقی به منظور تامین بخشی از نیازهای بهداشتی و درمانی استان تأسیس شده و ضروری است همه ساله خیران نیک‌اندیش و نیکو خصال دور هم جمع شده، علاوه بر تسری فرهنگ و ایثار، متناسب با حال مادی و معنوی خویش در احداث بعضی پروژه‌های عمرانی نیز سهیم شوند.

وی خاطرنشان کرد: دومین همایش بانوان خیر سلامت آذربایجان‌شرقی بعداز ظهر روز دوشنبه یکم خرداد سال‌جاری در مجتمع فرهنگی رفاهی پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به محورهای برگزاری همایش ادامه داد: فرهنگ‌سازی در زمینه آشنایی با مجمع خیران سلامت از جمله محوری‌ترین اهداف برگزاری این همایش است  اگرچه مشکلات مادی، بخشی از پیشرفت فعالیت‌ها را کند می‌کند اما احساس مسؤولیت همگانی در برابر امر خطیر سلامت مهم‌تر از هر بخش دیگری است.

 پورناجی تصریح کرد: در این همایش قرار است  بیماران مزمن و صعب‌العلاج که توان  تامین هزینه‌های جانبی بیماری را ندارند هر فرد خیر، هزینه یک یا چند نفر بیمار را تقبل فرماید و خانواده‌هایشان بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، به جز رنج بیمارداری، رنج دیگری نداشته باشند.

وی با اشاره به عمده‌ترین فعالیت مجمع خیران سلامت اظهار داشت: عمده‌ترین فعالیت مجمع خیران سلامت کسب نیازهای تجهیزاتی و عمرانی از دانشگاه علوم پزشکی و قرار دادن آن در اختیار انسان‌های فرهیخته  است  و گرچه دولت  در حد وسع و بودجه کشور، نیازها را مرتفع می‌کند اما این به آن معنا نیست که تمام نیازها مرتفع می‌شود.

پورناجی، حضور گسترده عموم شهروندان را در فعالیت‌های سلامت محور مهم و ضروری خواند و تصریح کرد: حضور آگاهانه عموم مردم در این بخش ، سلامت جسم را در ابعاد مختلف تامین و تضمین خواهد نمود و امید است وجود پربرکت چند صد نفر از افراد  در این همایش معنوی، بتواند بخشی از آلام دردمندان بکاهد.

/انتهای متن/

درج نظر