برگزاری مجمع ملی ازدواج تا مهرماه

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت:با جمع‌بندی فعالیت مجامع استانی خیرین ازدواج،در خرداد ماه امسال جلسه هم‌اندیشی میان خیرین و اولین مجمع ملی خیرین ازدواج تا مهرماه برگزار می‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا،ناصر صبحی با بیان اینکه اقدامات خیریه ازدواج نباید در تامین جهیزیه محدود بماند،گفت: حفظ خانواده‌ها به مراتب مهمتر از تامین جهیزیه است. تحقیقات نشان می‌دهد خیرین در تمامی حوزه ها اقدامات خیریه انجام داده‌اند و در مقابل در ازدواج اقدامات خیرین انفرادی است.

میزگرد طلاق در ایسنا

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش افزود: به منظور ساماندهی اقدامات خیریه، بانک اطلاعاتی خیرین تشکیل شده و دستورالعمل ایجاد مجامع ازدواج نیز به استان ها ابلاغ شده است.

وی به ثبت نهایی مجمع خیرین پنج استان اشاره کرد و گفت: در برخی استان‌ها، این مجامع در شهرستان‌ها شکل گرفته است و در سه استان نیز در حال ثبت آن‌ها هستیم.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی وزارت ورزش افزود: فعالیت خیرین در مجمع  خیرین ازدواج به تامین جهیزیه محدود نمی‌شود. در واقع این مجمع به امر ازدواج و خانواده تواما می‌پردازد. هر چند می توان به طرقی جهیزیه را تامین کرد اما لازم است برای حفظ و پایداری خانواده‌ها نیز اقدام شود. برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره پیش، حین و بعد از ازدواج برای دستیابی به این هدف ضروری است بنابراین قصد داریم با شکل گیری مجمع  خیرین ازدواج،اقدامات خیریه به تمامی ابعاد خانواده و نیازمندی های ایجاد یک زندگی سالم و پایدار تسری یابد.

وی به مذاکره با کارخانه‌های تولید لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در سال جاری با چهار تا پنج درصد سود و در اقساط سه ماهه کارت خرید لوازم خانگی به میزان ۱۰ میلیون تومان را به هر یک از زوجین اختصاص دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان،صبحی در پایان هدف مجامع خیرین ازدواج را تسهیلگری در امر ازدواج دانست و اظهارکرد: لازم است کمک‌های خیرین نیز در سطح جامعه ساماندهی شود و تمامی متقاضیان را در بر گیرد.

/انتهای متن/

درج نظر