احداث خانه سالمندان ویژه بانوان در شهر زنجان

رئیس هیأت مدیره مؤسسه هفت باغ مهربانی زنجان با اشاره به تاسیس بانک مهربانی توسط بانوان زنجانی، گفت: خانه سالمندان ویژه بانوان در شهر زنجان احداث می‌شود.

0
به گزارش به دخت به نقل از فارس از زنجان، ابراهیم جمیلی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی بزرگ بانوان هفت باغ مهربانی اظهار کرد: همکاری خوبی بین سازمان بهزیستی استان زنجان و مؤسسه هفت باغ مهربانی صورت گرفته تا بتوان سطح ارائه خدمات به سالمندان را به نقطه مطلوبی رساند.

وی با اشاره به اینکه البته هنوز با نقطه‌ای که یک سالمند استاندارد داشته باشیم، فاصله وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه سالمندان باغ مهربانی شامل آقایان می‌شد، از وجود بانوان برای ارائه خدمات و انجام امور خیر استفاده نمی‌شد.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه هفت باغ مهربانی زنجان با بیان اینکه گامی در بین بانوان زنجانی در راستای خیرسازی برداشته شده است، اضافه کرد: امروز این نشست هم‌اندیشی در راستای راه‌اندازی یک بانک خیریه است.

*تاسیس بانک مهربانی توسط بانوان زنجانی

جمیلی با تاکید بر اینکه بانک مورد نظر بانک مهربانی است که سپرده آن شامل سرمایه یا پول نخواهد بود، یادآور شد: باید تلاش کرد تا این بانک در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از خیران برای هفت باغ مهربانی وقت می‌گذارند بدون اینکه چشم داشتی داشته باشند، ادامه داد: این سالمندان به محبت و مهربانی نیاز دارند.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه هفت باغ مهربانی زنجان با تاکید بر تغییر فرهنگ و دیدگاه غلط مبنی بر بد بودن خانه سالمندان، اظهار کرد: خانه سالمندان همچون مهدهای کودک بوده و هرگز گداخانه نیست.

جمیلی با بیان اینکه تا 15 سال آینده به تعداد مهدهای کودک فعلی کشور نیازمند مهدهای سالمندی خواهد بود، تصریح کرد: تا پایان ماه جاری یک هزار گل رز در باغ مهربانی کاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان تعدادی از مدارس زنجان به صورت پایلوت نقاشی‌هایی در زمینه سالمندان کشیده‌اند، افزود: این نقاشی‌ها در قالب یک نمایشگاه عرضه خواهد شد.

*کانون پیشاهنگان مهربانی در زنجان ایجاد می‌شود

 رئیس هیأت مدیره مؤسسه هفت باغ مهربانی زنجان با بیان اینکه کانون پیشاهنگان مهربانی ویژه کودکان راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: این کودکان برای آشنایی با وضعیت سالمندی و نوع برخورد با سالمندان مورد آموزش قرار می‌گیرند.

جمیلی با اشاره به اینکه خدمات مورد نیاز حداقل برای 500 سالمند زنجانی در سال‌جاری در منازل آنها ارائه خواهد شد، تصریح کرد: نخستین کنسرت ویژه سالمندان در کشور در زنجان برای این قشر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک پایگاه ویژه سالمندان در پارک بانوان زنجان، اضافه کرد: ظرفیت خانه سالمندان از 70 نفر به 120 نفر افزایش یافته است.

* احداث خانه سالمندان ویژه بانوان در شهر زنجان

رئیس هیأت مدیره مؤسسه هفت باغ مهربانی زنجان با تاکید بر اینکه تلاش برای احداث خانه سالمندان ویژه بانوان در شهر زنجان از دیگر برنامه‌ها است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ساختمان آن قبل از ماه مبارک رمضان کلنگ‌زنی و تا پایان سال‌جاری هم پایان می‌یابد.

/انتهای متن/

درج نظر