ضرورت توقف انجام سونوگرافی توسط غیر رادیولوژیست ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به بررسی های انجام شده با وزارت بهداشت مقرر شد که از این به بعد به غیر از متخصصین جنین شناسی، پزشکان دیگر در بخش سونوگرافی وارد نشود.

0

به گزارش به دخت به نقل از صدا و سیما، اکبر ترکی در حاشیه سی و دومین همایش رادیولوژی ایران افزود: رشته رادیولوژی یک رشته تخصصی و تشخیصی در حوزه پاراکلینیک است و همواره به روز می شود.

وی گفت: چالش هایی که در یکی دو سال اخیر رشته رادیولوژی را درگیر و بخش سونوگرافی را به پزشکان واگذار کرده است که البته با مکاتبات و جلسه های مکرر مقرر شد همان بخش نامه قبلی سال های گذشته براساس ماده 72 و 74 قانون، فقط متخصصان جنین شناسی می توانند در مواردی که به تشخیص آنها کمک می کند از سونوگرافی استفاده کنند و دیگر متخصصین زنان مجاز به انجام سونوگرافی نیستند.
 
ترکی ادامه داد: واگذار کردن بخشی از رشته رادیولوژی به متخصص زنان که دانش علمی در این حوزه ندارند مشکلاتی به همراه دارد که برای بیماران ایجاد می شود.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: همچنین از دیگر مشکلات این حوزه بدهی های بیمه هاست که در پرداخت خدمات ارائه شده مراکز رادیولوژی به بیماران هم ناتوان است و این موضوع نه تنها برای این مراکز بلکه برای بیماران هم مشکلاتی به همراه داشته است.
 
/انتهای متن/
درج نظر