تکرار قهرمانی آسیا در ترکمنستان و موفقیت جهانی برنامه فوتسال بانوان

لیلا صوفی زاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به دستاوردهای ارتقای ورزش بانوان در چهار سال گذشته، گفت: توان زیادی برای تکرار قهرمانی آسیا در رقابت های شهریور ماه ترکمنستان و حضور پرقدرت در رقابت های جهانی کسب کرده ایم و همزمان باید نیازها را برطرف کنیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، صوفی زاده سرپرست کاروان ورزشی فوتسال بانوان ایران در رقابت های چهارجانبه مسکو روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، افزود: حضور در تورنمنت های بین المللی دوستانه در واقع محل و میدانی برای ارزیابی تیم های ملی به شمار می رود.

رئیس امور بانوان فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به جایگاه برتر آسیایی ایران در فوتسال بانوان، بازیکنان ملی پوش امسال نیز مانند سال های پیش این فرصت را یافتند در مسکو با قدرت های برتر دنیا مانند اسپانیا و روسیه در رده های دوم و سوم جهان رویارو شوند.
مقام فدراسیون فوتبال اظهار کرد: در جریان این بازی ها که تیم ایران در جایگاه سوم قرار گرفت و توانست تیم پرقدرت چک را شکست دهد، کادر فنی توانستند ارزیابی جامعی از این بازی ها و بازیکنان داشته باشند.


وی تاکید کرد: قطعا هیچ موفقیتی تصادفی به دست نمی آید و مجموعه ای از عوامل باید دست به دست هم بدهند تا پیروزی برای مجموعه تیم محقق شود.
صوفی زاده ادامه داد: یکی از مهم ترین موارد رسیدن به موفقیت های بیشتر بین المللی و جهانی در ورزش از جمله فوتسال بانوان، بهره گیری از مربیان مجرب، توانمند و روزآمد دنیا است. هم اکنون مربیان خوبی در بخش بانوان داریم، اما کافی نیست. باید مربی تراز اول در سطح بین المللی و جهانی یا مشاور فنی با تازه ترین دانش ها در رشته مرتبط جذب شود تا تیم از کمک های بیشتر و هدایت کارآمدتری برخوردار شود.
وی گفت: در این چارچوب می توان برنامه های تاکتیکی و تکنیکی خوبی را به بازیکنان آموزش داد تا خواسته ها و اهداف در نظر گرفته شده آسیایی و جهانی عملی شود و همچنین قهرمانی آسیا یک بار دیگر رقم بخورد.
رئیس امور بانوان فدراسیون فوتبال در باره برنامه ریزی های حریفان ایران در رقابت های آسیایی پیش رو نیز گفت: تیم های مختلفی از جمله ژاپن که دوره گذشته نایب قهرمان آسیا شد، با تمامی توان در حال بهره گیری از فرصت ها هستند تا بتوانند از موقعیت ها و شرایط بهره بگیرند و توانمندتر شوند.
وی ادامه داد: بازیکنان ما هم باید بتوانند، موقعیت قهرمانی آسیا را حفظ کنند و در واقع همسو با هدف ارتقا در جهان گام بردارند که برای رسیدن به این اهداف، برنامه های منسجمی تدوین شده است.
صوفی زاده تاکید کرد: با توجه به افق های تعیین شده، فرصت داریم دوباره شاهد افتخارآفرینی بانوان ملی پوش فوتسال باشیم، زیرا قهرمانی آسیا مسئولیت ها را دو چندان کرده است. چهار ماه فرصت هست تا تیم در بازی های المپیک آسیایی داخل سالن ترکمنستان که از 25 شهریور تا چهارم مهر ماه سال جاری برگزار می شود، پرقدرت ظاهر شود و قهرمانی را تکرار کند.
وی همچنین ادامه داد: پس از تورنمنت رسمی مسکو نیز بازیکنان تا اردیبهشت 97 فرصت دارند، تمرینات خود را ادامه دهند تا پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی توسط بانوان ورزشکار در عرصه های بین المللی و جهانی به اهتزار در آید.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: برای رسیدن به این اهداف باید تمامی عوامل کنار هم قرار گیرند و همکاری کنند تا موفقیت های بیشتری حاصل شود. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش همواره حمایت کرده اند و دستگاههای مرتبط که در مقوله ورزش فعالیت می کنند نیز تمامی توان خود را بکار برده اند.
وی تاکید کرد: اکنون یکی از نیازهای اصلی برای بهره گرفتن از این تلاش های جمعی، برخورداری از بدنسازی با علم روز دنیا است تا بتوانیم از مربیان روزآمد بهره بگیریم و در واقع فرصت حضور بیشتری در تورنمنت ها پیدا کنیم که قطعا کمک می کند، مسیر حفظ قهرمانی آسیا و دستیابی به عناوین جهانی هموارتر شود.
وی در پایان مصاحبه با خبرنگار ایرنا، در باره رقابت های جهانی این رشته نیز گفت: حدود یک سال پس از برگزاری مسابقات آسیایی شهریور ماه در ترکمنستان که تیم ملی فوتسال بانوان ایران شرکت خواهد کرد، برنامه های مسابقات جهانی اعلام می شود و کشورهای صاحب اعتبار و عنوان در آن حضور خواهند یافت که احتمالا تا 12 تیم خواهد بود و ما نیز شرکت قدرتمند و کسب موفقیت در این رقابت ها را هدف گذاری کرده ایم.
تیم ملی فوتسال بانوان ایران با سرمربیگری فروزان سلیمانی شرکت کننده در رقابت های رسمی چهارجانبه مسکو پس از دو ناکامی مقابل اسپانیا و روسیه به عنوان میزبان، دیروز (سه شنبه) با شکست چهار بر صفر تیم پرقدرت چک، جایگاه سوم را کسب کرد.

/انتهای متن/

درج نظر