ایوانکا ترامپ در همه جا مدافع سرسخت پدر بوده است

ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا را مهم ترین عضو خانواده باید دانست که مشاور او شده است. جز مشاوره، ایوانکا به عنوان یک زن، سرسخت ترین مدافع رویکرد پدرش بوده در ارتباط با زنان؛ هر چند این رویکرد نگاهی بشدت حقارتبار و سکسی به زنان دارد.

0

ازدواج اول دونالد ترامپ

در ۷ آوریل ۱۹۷۷ دونالد ترامپ و ایوانا زلنیچکووا در یک مراسم بسیار باشکوه با هم ازدواج کردند. ایوانا اهل جمهوری چک بوده و گذشته از آشنایی با ترامپ نیز ازدواج هاي ناموفق دیگری داشت اما خود را از هر لحاظ در شان دونالد ترامپ می دید. به علت ثروت و قدرت دونالد ترامپ، این دو،  در دهه ي ۱۹۸۰ بسیار مورد دقت مردم و رسانه هاي شهر نیویورک قرار داشتند.

در نهایت ایوانا بعنوان مشاور ترامپ در بخش طراحی داخلی شرکت وی مشغول بکار شد و حتی در طراحی و ساخت برج ترامپ نیز شرکت داشت.

 

کودکی پرحادثه ایوانکا

 ایوانکا ماری ترامپ در سال 1981 در نیویورک متولد شد. در ماه های گرم سال ایوانکا دوران تعطیلات را در کشور چک و در کنار مادر بزرگش می گذراند.

ایوانکا دوران دبستان خود را در مدرسه چاپلین در منهتن آغاز کرد.

 ایوانکا 10 سال داشت که پدر و مادر او به علت مشکلات خانوادگی از یکدیگر جدا شدند؛ اتفاقی که مسیر زندگی ایوانکا را عوض کرد.

 در دوران کودکی ایوانکا، روابط نامشروع ترامپ با بازیگری به نام مارلا ماپلز، ایوانکا را هم در مرکز توجه رسانه ها قرار داد، طوری که او شدیدا از بابت رسوایی اخلاقی پدرش اذیت شد؛ چرا که بسیاری از رسانه های زرد، در حالی که او فقط 10 سال داشت، از او سوالاتی شرم آور در مورد روابط غیراخلاقی پدرش می پرسیدند.

 

نوجوانی و حرفه مدلینگ

ایوانکا روز به روز شباهت بیشتری به پدرش پیدا می‌کرد. او درپانزده سالگی وارد مدرسه اي شبانه روزی به نام «چوت روزماری هال» در والینگفورد ایالت کنتیکت شد. وی از این مدرسه ي شبانه روزی بعنوان «زندان» یاد کرده و به دوستانش که در نیویورک زندگی شادی داشتند، حسادت می‌ ورزید.

در ۱۵ سالگی ایوانکای نوجوان  حرفه مدلینگ را به عنوان شغل خود انتخاب می کند، در حالی که پدر و مادرش از کار او در این حرفه ناراضی بودند.

در سال 1997 دونالد ترامپ در مصاحبه خود با روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد تا زمانی که مدلینگ به درس ایوانکا لطمه ای نزند، می تواند به کارش ادامه دهد.

در این دوران عکس ایوانکا بر روی جلد مجله ي سونتین به چاپ رسید و پس از آن به کار مدلینگ و تبلیغات در شرکت هاي فعال در حوزه ي مد مثل تامی هیلفیگر و ساسون جینز پرداخت. وی به سرعت در این اساس پبشرفت کرد و خیلی زود بعنوان مدل در شرکت هاي معروف تری مثل ورساچی و تیری ماگلر مشغول به کار شد. در همان دوران عکس هایي از وی بر روی مجلاتی مثل فوربس، گلف مگزین، اَونیوو، اِلي و هارپرز بازار نقش بسته بود.

دنیای حرفه ای ایوانکا

پس از پایان دوران دبیرستان ایوانکا وارد کالج تجارت وارتون شد و ازاین کالج با رتبه ای ممتاز فارغ التحصیل گشت. بعد از فارغ التحصیلی وی استعداد خود را در رشته  املاک به کار گرفت. ایوانکا با این کار می خواست برای خود کسب و کاری جداگانه ساخته و از زیر سایه پدرش بیرون بیاید. اما پس از مدتی مجددا وارد کار تجارت خانوادگی خود می شود.

در نهایت ایوانا بعنوان مشاور ترامپ در بخش طراحی داخلی شرکت وی مشغول بکار شده و حتی در طراحی و ساخت برج ترامپ نیز دخالت داشت.

در سال 2006 ایوانکا به عنوان مشاور دونالد ترامپ در اساس توسعه املاک در سازمان ترامپ مشغول به کار شد.کار اصلی او رسیدگی و توسعه بخشی به  هتل های زنجیره ای ترامپ در دنیا ، کار بر روی طراحی داخلی این هتل ها و خرید و فروش املاک پدرش بود.

ایوانکا به جز این چندین کسب و کار تجاری شخصی برای خودش داشت که عمدتا در حوزه طراحی لباس، کیف زنانه، کفش و جواهرات بود. به علاوه  ایوانکا از طریق سایت خود به زنانی که قصد دارند برای خود حرفه و کسب و کاری داشته باشند مشاوره می دهد.

 

رویاها و افتخارات

به گفته ایوانکا یکی از آرزوهای او راه اندازی هتلی مجلل به نام خودش در لندن است. ایوانکا  همواره در اداره کسب و کار خانوادگی به پدرش کمک کرده است تا  وارث خوبی برای امپراطوری ترامپ  باشد.

ایوانکا در سال 2003 در یک فیلم مستند به نام بورن ریچ ظاهر شده و عکسهایی از اتاق خواب دوران نوجوانی اش که بر روی دیوارهای آن پوستر گروه پویزن و ماتلی است را به به دوربین نشان داد.

ایوانکا در این مستند گفت: مهم نیست که در مورد والدینم چه چیزهایی می شنوم .واقعیت این است که من به جزئی از خانواده بزرگ ترامپ بودن افتخار می کنم.

چندین سال بعد از این گفتگو ایوانکا با مرد رویاهایش آشنا شد.

 

شوهری شبیه پدر

جارد کوشنر، شوهر ایوانکا ترامپ از نظر ایوانکا شباهت بسیاری به پدرش داشت. او نیز یک کار آفرین موفق بوده که از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده بود.

جارد فرزند یکی از غول های املاک ایالت نیوجرسی  به نام چارلز کوشنر بوده و پدر او نیز مثل دونالد ترامپ پسرش را از همان دوران نوجوانی با دنیای تجارت آشنا کرده است. امروزه جارد مالک روزنامه نیویورک آبزرور است.

در سال 2007 ایوانکا و جارد برای مذاکره در مورد همکاری بین شرکت های ترامپ و کوشنر در حوزه املاک با هم به گفتگو پرداخته و ناهار خوردند و در همان نگاه اول احساس کردند به یکدیگر علاقه دارند و خیلی زود نامزد شدند. ایوانکا نخستین قرار خود با جارد را “برترین معامله ای که تاکنون کرده بودیم” عنوان کرد.

حاصل ازدواج جارد و ایوانکا سه فرزند به نام های آرا بلا پنج ساله، جوزف دو ساله و تئودور چهار ماهه است. امروز این دو با وجود کسب و کار و شغلی که دارند باز هم برای خانواده خود احترام قایل هستند.

ایوانکا می گوید: از اینکه جارد و او به کارهای تجاری مشغولند بسیار احساس رضایت کرده و حتی در مواردی که در خانه در کنار هم هستند، هر کدام با لپ تاپ هایشان به کارهای تجاری مشغولند.

 

ایوانکا مدافع تمام عیار پدر

ایوانکا از همان ابتدای کاندیاتوری ترامپ در زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مهاجرتی دفاع کرده اما هیچکدام از این دفاعیات به اندازه حمایت او از دیدگاه های پدرش در مورد زنان و نحوه رفتار با آنان سر و صدا نکرده است. این در حالی است که دونالد ترامپ به سوء استفاده جنسی از زنان معروف است و در این مورد خود اعترافات جالبی دارد. در واقع نه ترامپ و نه دخترش از رویکرد حقارت باری که او نسبت  به زنان، دارد اصلا احساس شرمندگی نمی کنند.

/انتهای متن/

درج نظر