تمرکز آموزش و پرورش برای توزیع شیر در مناطق کم‌برخوردار

توزیع شیر در مدارس در سال تحصیلی اخیر با چالش‌هایی همراه بود و وزارت آموزش و پرورش موفق نشد 70 نوبت شیر در مدارس کشور توزیع کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، علی رغم تلاش مسئولان برای تامین اعتبار 600 میلیاردی شیر مدارس، آموزش و پرورش توانست میانگین توزیع شیر در مدارس کشور تا اواخر اسفندماه را به 25 نوبت برساند و بخشی از بدهی خود را با شرکت های تولید کننده شیر تسویه کند.

حسین فرزانه درباره توزیع شیر در مدارس کشور توضیحاتی ارائه و به ایسنا گفت: سال گذشته شیر در دو ماه ابتدایی سال تحصیلی توزیع نشد و دلیل آن بدهی و معوقاتی بود که از قبل به شرکت ها ایجاد شده بود.

وی افزود: در همان سال تامین اعتبار برای پرداخت مطالبات شرکت ها انجام شد و موفق شدیم بدهی های دوسال گذشته آنها را تسویه کنیم و اکنون یک رقم جزئی از بدهی‌ها باقی مانده است.

حسین فرزانه

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولیت عقد قرارداد با شرکت ها و تامین شیر به استان ها تفویض اختیار شد عنوان کرد: در کمیته توزیع شیر نمایندگان وزارت بهداشت نیز حضور دارند و بر کیفیت شیر نظارت می کنند. با تمهیدات فراهم شده در سال تحصیلی اخیر استان ها به طور میانگین تا 25 نوبت شیر در مدارس توزیع کردند، اما باز هم به شرکت های شیر بدهکار شدند.

فرزانه افزود: این میزان تا کنون بیش از 150 میلیارد تومان است. برای سال تحصیلی آینده هم منتظر تخصیص اعتبارات هستیم و برنامه مان این است که بیشتر روی مناطق کم برخوردار متمرکز شویم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره احتمال فسادپذیری در شیر مدارس گفت: پاکتهای شیری که  در مناطق شهری توزیع می شود معمولا تا سه روز مهلت انقضاء دارند اما پاکت های شیر که به مناطق محروم و دور دست می روند تا 10 روز هم مهلت انقضاء دارند و قیمت های این دو با یکدیگر متفاوت است.

/انتهای متن/

درج نظر