بهترین راه برای سوزاندن چربی شکم چیست؟

رفتن به باشگاه ورزشی یکی از راه هایی است که خیلی از افراد برای لاغر شدن و داشتن اندامی متناسب به آن روی می آورند.
اما آیا همیشه باشگاه ورزشی باعث لاغری می شود؟ مخصوصا سوزاندن چربی های دور شکم عمدتا از راه کدام ورزش ها عملی تر است؟

0

بایستی گفت افرادی که به باشگاه ورزشی می روند، به دو گروه تقسیم می شوند: گروه اول آنهایی هستند که از روی تنوع و تفریح و نه به طور جدی به باشگاه می روند تا کمی لاغر شوند و اندامی موزون تر داشته باشندو فرم و شکل بدنشان را حفظ کنند.

گروه دوم کسانی هستند که رفتن به باشگاه ورزشی را جدی می گیرند. دوست دارند مدت زمان بیشتری را در باشگاه سپری کنند، طوری که گویا اصلا نمی خواهند به خانه خود بروند.

جای تعجب نیست که گروه دوم هنگامی که وارد باشگاه و اماکن ورزشی می شوند، اغلب، بیش از اندازه در مورد فضایی که می خواهند به ورزش کردن بپردازند، حالتی مالکانه دارند یعنی می خواهند که تمام فضای ورزشی موجود در باشگاه را تنها خود استفاده کنند.

بسیاری از  افراد انجام دادن برخی حرکات ورزشی مانند وزنه برداری را برای پز دادن و به رخ کشیدن قدرت عضلانی – ماهیچه ای دانسته و نیز مضحک تلقی می کنند که نویسنده این مقاله می گوید ما جزء این دسته از افراد نیستیم.

اما بسیاری از ما عادت به استفاده بیش از حد از ترد میل( نوعی وسیله ورزشی که بر روی سطح آن راه می رویم و سطحی متحرک دارد) داشته،از دستگاه های بدن سازی استفاده کرده، آنقدر ورزش می کنیم تا عضلات درد بگیرند. بعد هم دوش می گیریم.

واقعیت امر آن است که ما نباید بگذاریم پرورش اندام به صورت امری تکراری و تقلیدی در آید.

شاید هم برخی به باشگاه رفته و ورزش های سنگین انجام می دهند که تنها ماهیچه های قوی و بزرگی را در بدن شان بسازند.

در اینجا بد نیست که با وزنه برداری و دمبل زدن و نقش آن در چربی سوزی بیشتر آشنا شویم.

  • وزنه برداری و دمبل زدن بهتر و سریعتر چربی اطراف شکم را می سوزاند:

واقعیت امر آن است که دمبل زدن نسبت به ماشین ها و دستگاه های ورزشی مانند ترد میل و دوچرخه که مدت زمان زیادی را باید صرف آن کرد، بهتر چربی ها را می سوزاند.

مطالعات که در دانشگاه هاروارد به مدت 12 سال انجام گرفته است، نشان داده افرادی که حداقل20 دقیقه در روز وزنه می زنند، حدود نیمی از چربی های شکم را نسبت به آنهایی که تنها از ترد میل و دوچرخه ثابت استفاده می کنند، می سوزانند.

این تحقیق نیز ثابت کرده که حتی 48 ساعت بعد از ورزش  هنوز بدن تان کالری بیشتری را نسبت به آنهایی که اصلا وزنه نمی زنند، می سوزاند.

  • وزنه زدن باعث افزایش تولید هورمون جنسی مردانه می شود:

 نکته قابل توجه آنکه، پس از 30 سالگی سطح تولید هورمون تستوسترون شروع به کاهش  می کند و بر میل جنسی، تولید اسپرم، میزان انرژی لازم بدن، تراکم استخوان ها اثر می گذارد.

اما خبر خوب آنکه: تمرین وزنه برداری منظم  می تواند موثر بوده و در دراز مدت ، رشد عضلانی ماهیچه ای، و چربی سوزی اتفاق می افتد.

  • وزنه زدن بر روی مغز اثری مثبت دارد:

تحقیقات اخیر نشان می دهند که تمرینات ورزشی دراز مدت می تواند باعث پیشرفت و گسترش عملکرد های شناختی مغز گردد که حافظه را نیز دربردارد و مشکلاتی مانند اضطراب، نگرانی و کم خوابی را برطرف می کند.

  • بر روی طول عمر اثر دارد:

 وزنه زدن،دیابت، ناراحتی های قلبی، فشار خون را برطرف کرده و حتی تا 40 درصد از احتمال بروز سرطان پیشگیری می کند.

منبع:یاهو/انتهای متن/