دمنوش های بهاری را تجربه کنید

می خواهید دمنوش بخورید؟ دمنوش های بهاری بخورید که طب اسلامی برای این روزها توصیه می کند که خواصی مناسب با موقعیت این فصل و وضع بدن انسان در این موقعیت دارد و مخصوصا به دفع سموم از بدن کمک می کند.

0

مهناز فولادوند/

با شروع فصل بهار تدریجا طول روزها بلند می شود و هوا رو به گرمی می رود. در زمستان به علت نیاز فصلی، انسان بیشتر از غذاهای متراکم شده و مقوی(که بیشتر طبع گرم دارند)، مصرف می کند. به همین دلیل هم بسیاری از افراد در فصل زمستان چند کیلویی اضافه وزن پیدا می کنند. به کمک گیاهان شفا بخش بهاره می توان سموم را از بدن دفع  و خون را کاملا تصفیه نمود.

 

 فصل بیداری و تحرک بیشتر خون

ابوعلی سینا بهار را به بیداری خون در بدن نسبت می دهد. اعتقاد بر این است که همان گونه که در فصل بهار یخ و برف آب می شود، خون هم در بدن ما گرم می شود و مصرف گیاهان شفا بخش مقوی و غذا ، به خون کمک می کند خود را احیا کند و از این طریق به تقویت متابولیسم سلولی، پاک کردن اندام ها، از مواد مسموم کننده می پردازد. پس برای متعادل نمودن جسم و تقویت انرژی، ضرورتا باید غذای سفت در این فصل  کم خورده شود و بیشتر مایعات مورد مصرف قرار گیرد.

 

فصل بی حالی و خستگی

خیلی ها عقیده دارند که با شروع فصل بهار بی حالی و شبه خستگی به انسان دست می دهد. تردیدی نیست که تغییرات فصلی به طرق گوناگونی روی جسم و روحیه انسان اثر می گذارند. بهار ادامه فصل زمستان و ریتم حیاتی و متابولیسم سلولی هنوز در طیف تطابق با حال و هوای پاییز و زمستان است. لذا زمان لازم است که بدن ما با انرژی لایزال بهاری و شکوفایی هستی  همراه و همسو گردد.

 

استفاده ازسبزی ها

در فصل بهار باید از خوراکی های کلروفیل دار یا سبزینه دار گیاهی مصرف نمود. لذا مصرف گیاهان و دم نوش های بهاره، اکسیری است که سبب تقویت جسم شما می شود،.

 

 دمنوش های مناسب فصل بهار

 بعضی دمنوش های مناسب فصل بهار به قرار زیر است:

دمنوش با طعم نعنا، بادرنجبویه، میوه گل سرخ خشک شده، تخم رازیانه، اکلیل کوهی، برگ قاصدک، کاسنی، پونه، و… همگی سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی حیاتی هستند که موجب تجدید قوا و تقویت جسم آدمی می گردند.

گــــــــــــــلاب و بیدمشک و دیگر عرقیات هم همگی شادی آور، تقویت کننده سیستم گوارش و محرک غدد داخلی هستند. بنابراین در این فصل تا می توانید از پدیده های طبیعی استفاده کنید.

 

منبع: کتاب  چای درمانی ، خود شفا بخشی و درمان بیماری ها با انواع چای به انضمام درمان و پیشگیری بیماری ها با عرقیات تالیف حیدر احمدی زارع

/انتهای متن/

 

درج نظر