آسیب‌های اجتماعی عامل تشدیدخشونت علیه زنان و کودکان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد و طلاق را علت خشونت علیه زنان و کودکان دانست.

0
به گزارش به دخت به نقل از خانه ملت، سمیه محمودی در خصوص تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت، گفت: لایحه تامین امنیت زنان و کودکان در برابر خشونت همچنان در دولت و در حال بررسی بوده و قطعا به نفع دولت و مردم است که این نوع لوایح زودتر به مجلس ارایه شود، متاسفانه افزایش جمعیت زنان بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار و کودکان کار با افزایش خشونت علیه زنان و کودکان همراه بوده است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خشونت علیه کودکان و زنان به دلایل متعدد از جمله، افزایش بیکاری، اعتیاد، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی تشدید شده بنابراین ورود دولت و مجلس در حوزه مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

آسیب‌های اجتماعی عامل تشدیدخشونت علیه زنان و کودکان/دولت هر چه سریع‌تر لایحه تأمین امنیت زنان را ارسال کند

وی با تاکید بر انقلاب مردمی در حوزه ساماندهی مسائل اجتماعی، ادامه داد: سازمان بهزیستی، اورژانس اجتماعی و دستگاه قضا به عنوان متولیان حمایت از زنان و کودکان در برابر خشونت باید ایفای نقش کنند، اورژانس‌های اجتماعی را باید افراد کاردان و متخصص تشکیل دهند تا بتوانند در کاهش و کنترل این نوع خشونت‌ها که گاها منجر به جرح یا ضرب و شتم می‌شود، تاثیرگذار باشند.

محمودی با یادآوری اینکه مردم باید موارد کودک‌آزاری و خشونت علیه زنان را سریعا به اورژانس های اجتماعی اطلاع داده شود، گفت: مجلس هم آمادگی اصلاح قوانین دست و پا گیر یا رفع خلا قانونی در این زمینه را دارد، در واقع فراکسیون زنان، کمیسیون اجتماعی و فرهنگی نیز به طور جدی این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیگیری و کاهش خشونت علیه کودکان و زنان جهت افزایش امنیت و ثبات احساس امنیت تاثیر مناسب خواهد گذاشت.

به گزارش به دخت؛ مدیر بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد در روهای اخیر از مرگ مغزی دختربچه ٥ ساله‌ای در مشهد بر اثر ضرب و شتم ناپدری‌اش خبر داد./

درج نظر