بهره‌برداری از بیمارستان جامع زنان گچساران با حضور وزیر بهداشت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان جامع زنان گچساران و چند پروژه دیگر با حضور وزیر بهداشت در استان خبر داد.

0
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان جامع زنان گچساران و چند پروژه دیگر با حضور وزیر بهداشت در استان خبر داد.
 

به گزارش به دخت به نقل از فارس از یاسوج اورنگ ایلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز هفتم اردیبهشت مصادف با هفتمین و آخرین روز از هفته سلامت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی به مناسبت این هفته در استان اجرا شد، افزود: برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری، نمایشگاه طرح تحول سلامت، نمایشگاه هفته سلامت معاونت غذا و دارو از جمله این برنامه‌ها بود.

وی اهدای خون، نشست با اصحاب رسانه، حضور در صدا و سیما (به مدت یک هفته، هر شب یک موضوع) و ارائه گزارش عملکرد و استقرار چادرهای سلامت در 15 نقطه استان را از دیگر ویژه برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

این مسوول در ادامه از حضور احتمالی وزیر بهداشت در استان خبر داد و گفت: اگر این موضوع قطعی شود برنامه‌ها و چند طرح‌ برای افتتاح با حضور وی داریم.

ایلامی افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان جامع زنان در گچساران (بیمارستان بی‌بی حکیمه (س) گچساران) را از مهم‌ترین این پرو‌ژه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: این پروژه نخستین بیمارستان تخصصی زنان در استان است که به صورت ویژه به بانوان خدمات ارائه می‌دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وجود بیمارستان تخصصی زنان یکی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی است، یادآور شد: بر اساس این هدف باید در هر استان یک بیمارستان تخصصی برای زنان وجود داشته باشد که خدمات مورد نیاز بانوان به صورت تخصصی توسط متخصصین زن به آنها ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاشیم تا استخدام و بکارگیری نیروها برای این بیمارستان با اولویت بانوان انجام گیرد، افزود: این بیمارستان بخش‌های مختلفی مانند داخلی، اطفال، جراحی، رادیولوژی و زنان دارد.

این مسوول در ادامه افتتاح کتابخانه مرکزی داشنگاه علوم پزشکی، سلف سرویس دانشگاه، بالگرد دوم استان در گچساران و اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت را از دیگر پروژه‌های افتتاحی با حضور وزیر بهداشت در استان بیان کرد و یادآور شد: این پروژه‌ها مراحل پایانی اجرای ساخت خود را در دست دارند که امیدواریم تا روز حضور وزیر بهداشت این مراحل تکمیل و افتتاح شوند.

ایلامی، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده قرار است وزیر محترم بهداشت روز جمعه، 15 اردیبشهت ماه مهمان استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

/انتهای متن/

درج نظر