اکتشاف و آموزش؛ دو ماموریت کمیته بانوان معدنکار در سال جدید

اولین جلسه کمیته بانوان در سال جدید به تاریخ دوم اردیبهشت‌ ماه سال 96 ساعت 8.30 صبح در خانه معدن ایران تشکیل شد.

0
به گزارش به دخت به نقل از معدن نامه، این جلسه به منظور تعیین خط مشی کمیته بانوان معدنکار در سال جدید که بر پایه دو کار گروه، اکتشاف و آموزش  تدوین شده است را هدف قرار داد ، و مسائل و مشکلات خود را  در مسیر کارآمد و فعال بتواند  به نتیجه برساند، در این جلسه اساتید محترم دانشگاه ها و مدیران شرکت صنعت آتی پارس، جناب آقای مهندس بهرامن و هیات مدیره کمیته بانوان معدنکار  و هیئت رئیسه کمیته نانو فنانوری  حضور داشتند.

آنچه که مسلم است ما توان آموزش را بر اساس آموزش های کاربردی و عملی و در زمان کوتاه‌مدت  قرار دادیم  که می‌تواند در آغاز  این فعالیت‌ها  موثر باشد. این آموزش‌ها ساختارهای مختلف کانی‌سازی در حوزه های معدنی بخصوص در فرآیندهای زمین‌شناسی کاربردی و ژئوتکنیک خواهد بود، که از طریق بازدید های صحرایی در حوزه های شناخته شده معدنی چه در استان تهران و دیگر حوزه های بارز کانی سازی شده  در استان های مختلف را به خود اختصاص دهد.

این بازدیدها منوط به همکاری دانشکده معدن دانشگاه تهران که مسول این آموزش  سرکار خانم دکتر سهیلا اصلانی مدرس دانشکده فنی  و خانه معدن ایران خواهد بود و بازدیدهایی از حوزه های شن و ماسه استان تهران کارخانه های سیمان مانند آبیک طرح ریزی می شود.

محور دیگر فعالیت آموزشی بر پایی پنل های آموزشی در ساختار فن آوری نانو است که با اظهارات آقای مهندس بهرامن کمیته بانوان معدنکار مسول اجراء پنل های آموزش نانو فن آوری شد که مدرس آن سرکار خانم دکتر قاسم پور استاد دانشگاه شهید بهشتی می باشند، این پنل آموزشی شاید برای اول بار در کل ایران برگزار شود.

محور دوم ما صحبت‌های خوب کارشناسان مهندسین شرکت صنعتی  آتی پارس بود که با حضور آقای مهندس شهبازی و آقای مهندس  یاوری صورت گرفت که در زمینه بازدیدها و ترم‌های کوتاه‌مدت بین المللی فعالیت گسترده‌ایی با دانشگاه های کانادا و آلمان و ایتالیا داشتند که در مجموع هفت دوره پیشنهادی را که مهمترین آنها فرآوری مواد معدنی و مدیریت منابع مالی در سرمایه گذاری های معدن محسوب می‌شود، بود که از طریق Web Cam  و یا اعزام  out going و بصورت آنلاین با اساتید ایرانی و  خارجی برگزار شود.

مسلما قدم اول ایجاد پنل های آموزشی در مدت کوتاه خواهد بود و تمام سعی ما بر اینست که بتوانیم نتیجه این جلسات را به فعل نزدیک سازیم، این جلسه بیش از سه ساعت بطول انجامید  و امیدوارم ماحصل آن را بزودی اعلام کنیم.  

/انتهای متن/

درج نظر