90 کودک در زندان‌های آل‌خلیفه

جمعیت وفاق اسلامی بحرین از زندانی شدن 90 کودک در زندان های رژیم آل خلیفه و سه روز عزای عمومی به مناسبت شهادت یک نوجوان بحرینی در تظاهرات روز جهانی قدس خبر داد.

2

سرویس خبر به دخت/

پایگاه اینترنتی جمعیت وفاق اسلامی بحرین با انتشار بیانیه ای تحت عنوان “عید بدون حضور کودکان” اعلام کرد: مردم بحرین عید فطر امسال را درحالی جشن می گیرند که رژیم آل خلیفه حدود 90 کودک را زندانی کرده است.

این بیانیه تصریح کرد: مسئولان بحرینی با این کودکان همان برخوردی را می کنند که با افراد بزرگسال دارند.

در این بیانیه همچنین آمده است: رژیم آل خلیفه به این کودکان زندانی اتهام‌هایی وارد کرده که با سن آنها مطابقت و همخوانی ندارد.

جمعیت وفاق اسلامی بحرین علت بازداشت کودکان را سیاسی دانسته و آورده است که شمار زیادی از نهادهای مدافع حقوق بشر خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان  بویژه کودکان ،در بحرین  هستند.

این بیانیه همچنین به نقض حقوق کودکان در زندان‌ها اشاره کرده است.

پیش از این مواردی از شکنجه کودکان بحرینی در زندان های رژیم آل خلیفه فاش شده بود.

همزمان با برگزاری عید سعید فطر، جمعیت وفاق اسلامی بحرین به مناسبت شهادت نوجوان 16ساله بحرینی در شهر المحرق سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

نیروهای امنیتی رژیم بحرین جمعه شب حسام الحداد را با گلوله های ساچمه ای زخمی  و سپس تا مرگ وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و شهید کردند.

جمیعت وفاق اسلامی همچنین گفت: به مناسبت سه روز عزای عمومی پرچم خود را نیمه افراشته کرده و میهمانان را برای تبریک عید نمی پذیرد.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه “حسام الحداد” نوجوان 16ساله را ظهر جمعه در جریان تظاهرات روز قدس به ضرب گلوله به شهادت رساندند…

پدر شهید الحداد در سخنانی با اشاره به این که فرزندش قربانی کشور و آزادی شده است، گفت: نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه وی را در حالی ‌که زخمی شده بود، مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.
منبع:مشرق نیوز/انتهای متن/

نمایش نظرات (2)