ازدواج در خانواده سلطنتی انگلیس تابع چه قوانینی است؟

خاندان سلطنتی انگلیس برای ازدواج اعضای خود قوانینی دارد که بعضا خیلی هم عجیب و غریب است و بعضی هایش هم به کهنگی خود این خاندان است!

0

در چند ماه اخیر شایعاتی در مورد پرنس هری پخش شده که احتمال نامزدی او با دوست دخترش مگان مارکل را تقویت می کند.

پرنس مو سرخ، که سابقا معروف به شیطنت و رابطه با دختران متعدد بوده، به نظر می رسد سرانجام آرام و موقر شده است . اگر چه ملکه با نامزدی هری و مارکل موافقت کرده، اما آیا رضایت او برای این ازدواج سلطنتی از صمیم قلب است؟

در کل خاندان سلطنتی انگلیس برای ازدواج افراد این خاندان قوانینی دارد:

 

1- افراد خاندان سلطنتی بایستی اجازه ملکه را برای ازدواج داشته باشند:

مگان مارکل بایستی  ملکه و خاندان سلطنتی را برای ازدواج با هری راضی نماید. در اینجا  مسئله ای که وجود دارد این است که این هنرپیشه قبلا ازدواج کرده است و بر طبق دستور پادشاه جورج سوم( قانون ازدواج های سلطنتی در سال 1772) اعضای اصلی خاندان سلطنتی نمی توانند با کسی که قبلا طلاق گرفته یا عضو کاتولیک ها بوده، ازدواج کند. ازدواج با زن های مطلقه چندین دهه است که از سوی خاندان سلطنتی ترک شده است. در سال 2013 رویه  سنتی ازدواج های سلطنتی در جهت جانشینی  برای تاجگذاری لغو گردید.

این قانون جدید بدان معنی است که تنها شش نفر اول در صف پادشاهی نیاز به اجازه ملکه برای امر ازدواج دارند.اگر ملکه با یکی از این افراد مخالفت نماید، ازدواج صورت نخواهد گرفت. البته در سال 2005  ملکه به پسرش پرنس چارلز ارفاقق کرد و به او اجازه ازدواج با کامیلا پارکر بولس را داد. این در حالی بود که کامیلا طلاق گرفته بود و معشوقه چارلز بود. پس شاید  امروز هم مارکل نبایستی برای ازدواج خود دچار نگرانی شود.

 

2- اعضای خاندان سلطنتی می توانند با افراد عادی ازدواج کنند، البته با اجازه ملکه:

 قانون ازدواج های سلطنتی در سال 1772 ازدواج اعضای خاندان سلطنتی را با افرادی که نجیب زاده نبودند، ممنوع کرد. اما امروزه در صورتی  که ملکه ازدواج افراد را با خاندان سلطنتی تصدیق کند، این گونه ازدواج ها  اعتبار دارند، خواه فرد نجیب زاده باشد یا خیر.بر عکس دیانا اسپنسر همسر اول چارلز، کامیلا پارکر بالس نه تنها طلاق گرفته بود، بلکه فردی معمولی و عادی هم بود. پس لازم است که این ازدواج از جانب ملکه تصدیق شود. یا کیت میدلتون که فردی معروف اما از افراد عادی و غیر اشرافی بود که در سال 2011 با پرنس ویلیام ازدواج کرد، با تایید ملکه این ازدواج را انجام داد.

 

3- ازدواج با یک فرد سلطنتی لزوما از شما ملکه یا پادشاه یا حتی پرنسس نمی سازد:

 اگر یک ملکه بریتانیایی ازدواج کند، به این معنی نیست که همسرش پادشاه می شود،مانند مورد شوهر ملکه الیزابت، پرنس فیلیپ، چون او یک یونانی است و نمی تواند حامل عنوان و لقب پادشاه باشد. فیلیپ، پرنس فیلیپ است همان طوری که شوهر ملکه ویکتوریا، پرنس آلبرت ، که آلمانی بود، فقط پرنس آلبرت بود. وقتی که یک شاه بریتانیایی هم ازدواج می کند، زن او ملکه همراه نامیده می شود. اگر ویلیام پادشاه شود، دوشس کمبریج عنوان و لقب ملکه همراه را خواهد داشت و اگر مارکل با هری ازدواج کند، مارکل فقط یک دوشس خواهد شد.

 

4- یک بار ازدواج با یک فردی از خاندان سلطنتی، باعث عدم فعالیت سیاسی می شود:

ازدواج با اعضای خاندان سلطنتی موجب می شود که فرد در کارهایی مانند رای دادن و اداره هر نوعی از امور رسمی نتواند شرکت کند. حتی اگر خاندان سلطنتی به لحاظ فنی و حرفه ای اجازه و حق رای دادن داشته باشند، آنها ترجیح  می دهند که در این امور مداخله نکنند، تا خلاف قانون اساسی عمل نکرده باشند.

 

5- وقتی فردی یک بار لقب و عنوان سلطنتی کسب کرد، دیکر نمی تواند با نامی دیگر آن را عوض کنید:

مثلا نمی توان حتی تصور آن را کرد که دوشس کمبریج را با اسم کوچک و خلاصه شده سابق اشکیت نامید یا ملکه را لیزی صدا کرد. برای صدا کردن افراد خاندان سلطنتی بایستی با لقب و عنوان کامل شان یا تنها “آقا – خانم” آنها را صدا کرد.

 

6- شما هرگز نمی توانید با خاندان سلطنتی مونوپلی بازی کنید:

 اگر طرفدار بازی تخته ای قدیمی هستید، اگر به عضو خاندان سلطنتی درآمده اید باید این بازی را رها کنید. احمقانه به نظر می رسد،در سال 2008 ، پرنس آندر دوک یورک، برادر کوچکتر پرنس چارلز، بازی کردن مونوپلی را با خاندان سلطنتی در خانه ممنوع کرد. زیرا این بازی با اتیکت خاندان سلطنتی مغایر بود.

 

7- صدف دریایی احتمالا جز لیست غذای شام روز تعطیل نیست:

به دلایل آلرژی و سمی بودن ،در گذشته خاندان سلطنتی توصیه می شدند که صدف نخورند. اما امروزه نسبت به این قانون کمی نرم تر شده اند. ملکه صدف نمی خورد. اما گاهی چارلز معروف به خوردن و لذت بردن صدف دریایی است.

 

8-هر چه که ملکه انجام می دهد شما نیز باید آن را انجام دهید:

 وقتی ملکه می ایستد، شما می ایستید. وقتی ملکه می نشیند شما بایستی بنشینید .برای غذا خوردن نیز همین طور است زمانی که ملکه غذا می خورد، شما نیز می خورید و وقتی میل به خوردن ندارد و سیر می شود ،غذا نیز تمام می شود. پس اگر گرسنه هستید، دعا کنید که ملکه هم گرسنه باشد.

در انتها ، در حال حاضر الیزابت دوم که همسرش پرنس فیلیپ همراه او است، در انگلستان حکومت می کند. سپس پرنس چارلز و کامیلا، دوشس کورن وال، پرنس ویلیام و کاترین، دوشس کمبریج، و بعد پرنس هری و شاید مارکل هم اضافه شوند.

منبع: یاهو ام اس ان/انتهای متن/

درج نظر