کشتی کلاسیک بانوان برگزار خواهد شد

نخستین مرحله رقابت‌های قهرمانی کشتی کلاسیک بانوان کشور تیرماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، کشتی بانوان در حال حاضر در دو بخش آلیش و گراپلینگ در حال فعالیت است و کشتی کلاسیک نیز به‌زودی شروع به فعالیت خواهد کرد. نایب رییس کشتی بانوان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کشتی کلاسیک بانوان بیان کرد: در ابتدا یک دوره کلاس داوری در اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد که در این کلاس سه تست آزمون زبان، آزمون آمادگی جسمانی و آشنایی با کشتی کلاسیک به صورت تئوری و عملی برگزار خواهد شد و بعد از آن در حال‌ رایزنی هستیم تا یک مدرس خارجی خانم نیز برای تدریس کلاس مربی‌گری کشتی کلاسیک بانوان در ایران حضور داشته باشد.

تیم ملی آلیش

منظمی در ادامه بیان کرد: ترجیحا در دوره اول و دوم کلاس‌های داوری از افرادی استفاده خواهیم کرد که مدرک داوری کشتی آلیش و گراپینگ داشته باشند چرا که تا حدودی به قوانین و تکنیک‌های این رشته آشنایی دارند.

منظمی در ادامه بیان کرد: پس از برگزاری کلاس‌های مربی‌گری این رشته، مربیان آموزش دیده در استان‌ها حضور می‌یابند تا کار آموزش بانوان علاقمند ایرانی را انجام دهند و سپس برای نخستین‌بار در تیرماه سال جاری رقابت‌های قهرمانی کشور کشتی کلاسیک بانوان را برگزار خواهیم کرد.

نایب رییس کشتی بانوان درباره تفاوت کشتی کلاسیک با کشتی آزاد بیان کرد: تنها تفاوت اصلی کشتی کلاسیک با کشتی آزاد در نوع پوشش آن است و هیچ تفاوتی در فنون آن با کشتی آزاد وجود ندارد. پوشش کشتی کلاسیک، پوشش مصوبی است که در آن از یک لباس یک تکه که کلاهی به آن وصل است استفاده خواهیم کرد که به طور کامل تمام بدن ورزشکار را پوشش خواهد داد، و از همه مهم‌تر استفاده از  گوشبندی است که روی کلاه قرار می‌گیرد و نقش محافظتی را برای جلوگیری از آسیب گوش ورزشکار و هم‌چنین محافظت از سر ورزشکار  دارد.

پوشش پیشنهادی ایران به فدراسیون جهانی کشتی که مورد تایید نیز قرار گرفت
درج نظر