برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران در سال جدید تشریح شد

برخی از برنامه‌ها هم از وزارت کشور و معاونت امور زنان و خانواده ابلاغ می‌شود که این برنامه‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم. یکی از این برنامه‌ها پروژه کارگاه‌های تاب‌آوری اجتماعی است که معاونت امور زنان و خانواده ابلاغ کرده و جزو برنامه‌هایی است که قرار است سال جاری انجام دهیم.

0
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: با توجه به شرایطی که پیش می‌آید برنامه‌های مختلفی را به اجرا درمی‌آوریم اما نگاه کلی دفتر امور بانوان این است که در این چند حوزه مشخص یعنی اشتغال و کارآفرینی، آسیب‌های اجتماعی و سمن‌ها پرقدرت‌تر از قبل وارد شود و ان‌شاالله بتواند مثمرثمر باشد.
به گزارش به دخت به نقل از مهرخانه، ثریا شارقی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران در رابطه با طرح‌های این دفتر در حوزه زنان گفت: ما 3 طرح راه‌اندازی سامانه سه رقمی برای مشاوره کارآفرینی، ساخت شهرک بازتوانی برای زنان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب و بستن قرارداد با شرکت‌های فعال در حوزه صادرات برای تسهیل کارآفرینی زنان را مطرح کردیم که این طرح‌ها مورد تأیید استاندار هم بود اما ایشان بر ضرورت بررسی کارشناسی این طرح‌ها تأکید داشتند تا در صورت تأیید جلسات کارشناسی و تصویب در کارگروه امور بانوان این طرح‌ها برای تخصیص اعتبارات نهایی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه برود.

او با اشاره به این‌که احتمالاً اواخر این هفته دو جلسه کارشناسی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که حدود 20 ساعت روی طرح شهرک بازتوانی زنان برای رفع ابهامات کار انجام شود که این کار یک مقدار زمان می‌برد و ممکن است تا انتهای فروردین ماه نهایی نشود. اما تلاش‌ می‌کنیم بررسی‌های لازم را انجام دهیم تا ببینیم این پروژه‌ها اصلاً قابلیت اجرا دارند یا خیر و اگر قابلیت اجرا دارند باید به چه شکلی وارد عمل شویم.

توانمندسازی سمن‌های زنان
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران در خصوص سایر برنامه‌های سال جاری این دفتر گفت: سال گذشته به دلیل محدودیت وقت نتوانستیم چندان به حوزه سمن‌ها بپردازیم اما امسال توانمندسازی سمن‌های زنان و فعال کردن آنها در زمینه واگذار کردن کارهای خودمان به سمن‌ها را در دستورکار داریم و می‌خواهیم در این زمینه برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

برنامه‌هایی برای تسهیل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
شارقی افزود: مقام معظم رهبری سال جدید را سال “اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال” نام‌گذاری کرده‌اند و به همین دلیل متفاوت‌تر و منسجم‌تر از قبل وارد این حوزه خواهیم شد. در این رابطه سیاست‌هایی را برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و تسهیل ورود آنها به عرصه اشتغال در نظر داریم و امیدواریم بتوانیم کارهای خوبی در این زمینه انجام دهیم. آموزش در حوزه آسیب‌های اجتماعی هم جزو برنامه‌های دفتر امور بانوان استانداری است.

او خاطرنشان کرد: برخی از برنامه‌ها هم از وزارت کشور و معاونت امور زنان و خانواده ابلاغ می‌شود که این برنامه‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم. یکی از این برنامه‌ها پروژه کارگاه‌های تاب‌آوری اجتماعی است که معاونت امور زنان و خانواده ابلاغ کرده و جزو برنامه‌هایی است که قرار است سال جاری انجام دهیم. به‌طور کلی، با توجه به شرایطی که پیش می‌آید برنامه‌های مختلفی را به اجرا درمی‌آوریم اما نگاه کلی دفتر امور بانوان این است که در این چند حوزه مشخص یعنی اشتغال و کارآفرینی، آسیب‌های اجتماعی و سمن‌ها پرقدرت‌تر از قبل وارد شود و ان‌شاالله بتواند مثمرثمر باشد.

 
/انتهای متن/
درج نظر