توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کشور ۱۴ درصد رشد داشته است

رئیس گروه دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی از رشد ۱۴ درصدی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کشور طی سال گذشته خبر داد.

0
 
 

به گزارش به دخت به نقل از مهر، وی افزود: هرچند هدف‌گذاری بهزیستی رشد سالانه ۱۰ درصد نرخ توانمندسازی است، اما به صورت میانگین به رشد ۱۴ درصدی دست یافتیم و در برخی استان‌ها وضعیت به مراتب مطلوب‌تر است.

رئیس گروه دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی تأکید کرد: در واقع توانمندسازی به این معنی نیست که زنان سرپرست خانوار به صورت کامل از خدمات بهزیستی جدا شوند بلکه به معنی ایجاد فرصت درآمدزایی و توانمندی برای فرد است.

صدیق تأکید کرد: اغلب زنان سرپرست خانوار حتی بعد از توانمندسازی بسته‌های حمایتی اشتغال، کارآفرینی و آموزش مهارت‌های زندگی و حتی بسته‌های حمایتی آموزش و تحصیل را دریافت می‌کنند.

وی افزود: در وضعیت فعلی بهزیستی از ۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار حمایت می‌کند که سالانه برنامه‌هایی جهت توانمندسازی آن ها اجرا می‌شود.

 بهمن صدیق صبح چهارشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از مددجویان بهزیستی اردبیل تصریح کرد: در سال‌های اخیر برنامه‌های توانمندسازی شیب و سرعت بیشتری به خود گرفته است و در ارزیابی‌ها رشد قابل‌توجهی مشاهده می‌شود.

/انتهای متن/
درج نظر