مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران از فرهنگ شادی در جامعه و خانواده گفت

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ نشاط و شادمانی در جامعه و خانواده ها تاکید کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، ثریا شارقی افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در ایران زنان بیشتر از مردان به افسردگی دچار می شوند و استان های تهران، فارس، اصفهان و چهارمحال بختیاری بیشترین درصد افسردگی را دارند.

وی ادامه داد: آمارهای سازمان بهزیستی نیز نشان می دهد که 25 درصد مردم به اختلال های روانی مانند افسردگی و اضطراب مبتلا هستند و این وضعیت حاصل یک شکل خاص از عادات و آداب و رفتارهای شخصی است که ترکیب آن با تصمیمات و نگرش های برنامه ریزان و تصمیم سازان معجونی را تشکیل داده است که می توان گفت یک خرده فرهنگ نامطلوبی به نام بی نشاطی است.
شارقی اظهار کرد: اگر در گذشته آسیب های اجتماعی را جدی تر می گرفتیم الان وضعیت مطلوب تری داشتیم و شاید اگر مقام معظم رهبری به این مبحث ورود نمی کردند، بازهم مساله را خیلی جدی نمی گرفتیم.


وی تاکید کرد که باید نشاط مردم را به یک دغدغه تبدیل کرد و با انجام آسیب شناسی جدی و یک پژوهش بنیادی در این خصوص، زیست شاد را تبدیل به یک هنر و فرهنگ کرد و تصورات و نگرش های غلطی که مثلا ثروت فقط تنها ابزار نشاط است و یا خیلی از این قبیل نگرش را تغییر داد.
شارقی افزود: آموزش و پرورش در این مورد به شدت می تواند اثر مثبت یا منفی داشته باشد و سیاست آموزش صرف بدون پرورش که قطعا برنامه های نشاط آور می تواند بخشی از آن باشد به شدت در سیستم آموزشی ما، هم در دانشگاه و هم در آموزش و پرورش اشتباه بوده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران، گفت: نباید برنامه ریزی برای نشاط دانش آموزان را یک برنامه فانتزی تلقی کنیم زیرا لازم است از هر روش سازنده ای برای شکل دهی فرهنگ شاد بودن در خانواده و مدارس استفاده و از تجربه کشورهای موفق در این زمینه بهره گیری کنیم.
به گفته این مسئول، محدود کردن مدارس به یادگیری متون درسی، انرژی مثبت را از آنها می گیرد و اگر برنامه های مدونی برای رفع این معضل نداشته باشیم و در جاهایی که جوانان به دنبال ایجاد یک فضای سالم و شاد هستند، نباید برخوردهای غیر متعارف داشته باشیم.

/انتهای متن/

درج نظر