افزایش 22 درصدی داوطلبان زن برای نامزدی در شوراها

حضور بانوان مازندرانی برای نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 22 درصد افزایش یافت.

0

به گزارش به دخت به نقل از صدا و سیما، رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت :حضور بانوان مازندرانی برای کاندیداتوری انتخابات دوره پنجم شورا های اسلامی شهر و روستا 22 درصد بیشتر از مدت مشابه دوره قبل است  .

 
 
یونسی رستمی با اشاره به اینکه این افزایش نشان از اشتیاق مشارکت بانوان در انجام امور اجتماعی شهر و روستا دارد افزود: در دوره چهارم شمار داوطلبان زن در استان 853 نفر بود که این رقم در دوره پنجم با افزایش 22 درصدی به هزار و 41 نفر  رسیده است . 
 
وی با بیان اینکه 18 هزار و 286 نفر در دوره پنجم داوطلب نامزدی شورای اسلامی در شهر و روستا شدند گفت : تا کنون 257 در استان مازندران از ادامه حضور در رقابت انتخابات انصراف داده اند که از این شمار؛ 185 نفر در شهر ها و  72 نفر در روستاها هستند . 
 
 رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه 316 نفر در این دوره از اعضای اصلی شورای اسلامی شهر و هفت هزار و ۸۲۴ نفر از اعضای اصلی شورای اسلامی روستاها هستند گفت: در دوره چهارم شورا ۴۵ روستا فاقد شورا بودند که این تعداد  در دوره پنجم به 22 روستا کاهش یافت. 
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران همچنین با اشاره به حضور دارندگان مدارک تحصیلی بالا در دوره پنجم این انتخابات افزود: دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد در دروه چهارم از صفر تا  100 درصد در دوره پنجم افزایش به  هزار و 45 نفر و  دارندگان مدرک تحصیلی دکتری از 53 نفر در دوره چهارم با 30 درصد افزایش به 69 نفر در دوره پنجم رسید. 
 
یونسی با اشاره به اینکه از هر 180نفر یک نفر داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا وجود دارد ، ادامه داد: رقابت در شهر ها تقریبا بین  7 نفر برای تصاحب یک صندلی و در روستاها تقریبا بین دو نفر برای تصاحب یک صندلی در شورا خواهد بود. 
 
وی با تاکید بر اینکه در اختیار گذاشتن هرگونه امکانات دولتی به داوطلبان ممنوع بوده و خاطیان مجرم شناخته می شوند خاطر نشان کرد: هرگونه فعالیت تبلیغاتی برای یا علیه از هر وسیله ای که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد ، فعالیت کارمندان در ساعات اداری و استفاده از وسایل و سایر امکانات دولتی ، ادارت وموسسات با بودجه عمومی و در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع است و مرتکب مجرم شناخته می شود .
 
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در مازندران برگزار می شود .
 
/انتهای متن/
درج نظر